Gå til innhold

Garantert sykemelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ikke være flink pike lenger. Orker ikke sitte hele dagene på jobb med svimlinger, blodtrykksfall, verkende legger og kronisk trøtthet. Har lyst til å sove mer, men hvordan gjøre det med 100 jobb og hus og barn som må ivaretas etter arbeidstid...

Når noen spør sier jeg, joda formen er på topp, men sannheten er at tårene aldri er langt unna og at kroppen verker og jeg gjør ingen ting på jobb annet enn å halvdøse foran pcen og prøve å finne en stilling som ikke verker i ryggen og finne mulighet for å holde leggene litt opp i samme slengen for å kanskje lette litt på trykket. Ikke godt for kroppen og slettes ikke godt for samvittigheten som tross alt er der for jobben...

Så hva kan jeg si til legen? Jeg er redd jeg bare begynner å grine med en gang og slik ting er nå tør jeg ikke en gang ringe og bestille time. Ordinær tine til svangerskapskontroll hos lege er ikke før om 4 uker... Dessuten vet jeg at legen vil foreslå en ordning med hjemmekontor, og beklager, men jeg vil ikke ha med sakene hjem og ha en kronisk overhengende dårlig samvittighet, liggende på sofaen med beina i været.

Beklager, ble mye syting her nå... Jeg har det egentlig ikke så bra om dagen... Ikke lett å si det til noen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortell akkurat det samme som du har skrevet her.

Og grin i vei!

Han skal jo forstå hvordan du har det og da er det ingen grunn til at du skal sitter der å ta deg sammen.

Du blir garantert sykemeldt for det trenger du!

Lykke til.

Klem

Skrevet

Ja, si det som det er!!

Skrevet

Takk jenter.

Var litt redd for å bli peppret huden full her nå...

Er forresten i uke 29 om det har noe å si, så er jo enda en tid igjen...

HI

Skrevet

Er du syk så er du syk og da får du sykemelding hos legen. Alle på jobben min har blitt sykemeldt tidlig i svangerskapet.

Skrevet

Trur ikke det er mange leger som er vanskelig med å gi sykemelding når man er gravid. Min lege ville gi meg 100% sykemelding når jeg hadde det som deg (men i uke 32) Jeg ba da om 50% og det hjalp mye.

Skrevet

Gamlelegen min ville ha sykemeldt meg... Legen jeg har nå er vanskelig å snakke med... Jeg tror ikke det er så mye håp før jeg får utslag på proteiner, høyt blodtrykk, ødemer og evt. synsforstyrrelser... Jeg ønsker ikke full sykemelding altså, men hadde vært godt å gå litt ned i stilling. Jobbe 80 % eller noe...

:(

Huff som jeg syter...

Skrevet

dra til legen og si at du ønsker deg redusert sykmelding.si det akkurat slik det er,at du ikke greier 100% jobb,hus,familie etc.han forstår nok!

Skrevet

Bare for å få litt perspektiv: De første ukene av svangerskaper er ofte sånn, etter ca uke 12 blir det som regel veldig mye bedre. Har selv erfaring med å være sykemeldt store deler av svangerskapet, og det er ikke å anbefale såfremt det ikke er HELT nødvendig. Man mister fullstendig kontakt med omverdenen og blir i grunnen ganske tussete av å gå hjemme. Få deg en gradert sykemelding en uke eller to, gjerne i kombinasjon emd hjemmekontor, så skal du se at alt ser mye bedre ut.

I tillegg skal man forsøke å unngå 100% sykemelding.

Skrevet

OK, så først i senere innlegg at du var lengre på vei enn første innlegg kunne tyde på. Uansett, forsøk gradert sykemelding først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...