Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #1 Skrevet 12. april 2010 Jeg har akkurat tatt over en klasse, da deres tidligere lærer har gått ut i permisjon. Lurer litt på hvilke avtaler dere har på andre skoler, og hvor mye jobb dette medfører for dere. Jeg har en klasse med mange spesialelever, og har derfor en del møtevirksomhet på ettermiddag. Kan man sette noen grenser her? Er jeg virkelig pålagt å stille opp opp til flere ganger i uka på ansvarsgruppemøter? I tillegg til den andre bundne tida på skolen? Greit nok at jeg har en time mindre undervisning nå, men synes jobben begynner å bli for stor for meg. Tips og tanker mottas med takk.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #2 Skrevet 12. april 2010 Som kontaktlærar må du vel stille opp på dei møta som gjeld dine elevar, ja. På lik linje med at det er du som må skrive IOP, ha elevsamtaler, kontaktimar osv. Er du kontaktlærar er det ditt ansvar, uavhengig av kor mange spesialelevar du har. Er det fleire kontaktlærarar i klassen kan du jo evt be om at den andre læraren kan overta ein eller to av dine "problembarn".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå