Gå til innhold

Flere som ikke vet hvor langt de er på vei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingen anelse, har ikke hatt regelmessig menstrasjon etter jeg fikk barn nr 2, som er 10 mnd gammel.

Dere som ikke har vist, hvordan har dere funnet det ut?

Jeg har ikke kontaktet lege eller jordmor siden jeg er så usikker på hvor langt jeg er på vei. Skal jeg gå ut ifra at jeg er kortest mulig på vei når jeg bestiller legetime, hvordan blir det med ordinær UL?

Jeg har heller ingen tegn på at jeg er gravid forutenom en positiv graviditetstest. Tok testen for snart 2 uker siden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du ingen formening om når du hadde mensen sist?

Hvorfor tok du testen for eksempel?

Skrevet

Hadde mellom 15-20 februar, litt usikker på når jeg hadde den måneden, kan hende jeg ikke hadde mensen den måneden også :) Vi holder på å pusse opp så det kan gå rimelig i ett for tiden.

Men som sagt så er den veldig uregelmessig og det samme er det med eggløsningen.

Grunnen til at vi testet var fordi vi fikk en følelse om at det var noe på gang. Og vi hadde rett også.

Skrevet

Da ville jeg absolutt ringt lege nå - de kan jo hjelpe deg med å finne ut hvor langt du er på vei. Kanskje får du tilbud om UL, for å måle størrelse og dermed få en pekepinn på hvor mange uker du er kommet?

Ikke noe poeng å gå å vente lengre med å kontakte dem, si at du er meget usikker på hvor langt du er på vei (du kan jo faktisk ha kommet til 2. trimester om så), og da tror jeg nok de vil hjelpe deg.

Skrevet

Hei Multebæra! :)

Jeg har ingen anelse om hvor langt jeg er på vei. Men jeg tipper jeg hadde menstrasjonen sist i slutten av februar (16-30 engang) Men den er så uregelmessig og jeg skriver aldri opp når den har vært.

Jeg ringte legen og sa ifra at jeg hadde testet postitivt på graviditetstesten samt ikke ante hvor langt jeg var på vei og ble satt til undersøkelse EN MND FREM, altså jeg ringte 6 april, og fikk time 6 mai. Fordi man helst ikke skal inn før etter 12 uker.

Jeg synes det er utrolig leit å gå SÅ lenge uten å ha noe anelse om hvor langt jeg er på vei.

Skrevet

ut i fra teminkalkulator med siste mens 15 feb, er du faktisk 8+0 idag :)

Skrevet

Ta en graviditetstest med ukesindikator, da har du ihvertfall sånn noenlunde peiling!

Lykke til

Skrevet

Jeg har samme problemet som du beskriver, har bestilt meg tidlig ul som jeg skal på på Torsdag, blir greit å vite om jeg er 7 eller 10 uker på vei, vil anbefale deg å gjøre det samme dersom du lurer like mye som meg ;)

Skrevet

Ikke poeng i ukesindikator med mindre hun er kommet mindre enn 5 uker, for d er jo max-visning på testen..

Kommer tydeligvis an på legen dette. Vet iallefall at jeg hadde fått en UL for å sjekke. Og skulle jeg mot formodning ikke fått d, så hadde jeg ordnet meg privat selv.

Gratulerer :))

Skrevet

Godt det ikke bare er jeg som surrer her inne :)

Jeg går ut i fra at jeg hadde mensen i februar, men verken jeg eller min mann klarer å huske om jeg hadde det. Men mest sannsynlig hadde jeg sikkert det.

Jeg tenkte å bestille time til legen i neste uke og høre med han om hva vi skal gå ut i fra.

Hva koster det for privat UL? Hadde vært kjekt å vite hvor langt jeg er på vei. Men koster det skjorta får jeg bare vente til den ordinære :)

Jeg skal også søke om planlagt keisersnitt denne gangen grunnet komplikasjoner sist gang. Vet ikke når man burde søke om det.

Jeg vet egentlig ikke om jeg har tid til å være gravid, hehe, er så mye å gjøre med to barn og oppussing. Håper bare jeg holder meg frisk denne gangen og får et kjempe flott svangerskap. Minste her i huset har ikke lært seg å gå enda og det er mange trapper her vi bor så passer dårlig med bekkenløsning.

Skrevet

Jeg skal betale kr 500 for min ul på Torsdag, det syns jeg det er verdt, jeg vil bli sprø om jeg skal gå til uke 18-20 uten å vite nøyaktig hvor langt jeg er på vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...