Gå til innhold

Bør mor drikke melk???


Scarlette

Anbefalte innlegg

Da jeg var 8 uker på vei og var hos legen for første gang spurte han om jeg drakk melk, jepp, noe som var bra sa han ,og nå i det siste har jeg vært veldig melketørst.

Så jeg kunne fint ha drukket 1 liter melk om dagen.(skummet melk)

 

Så jeg stilte dette spørsmålet til en jordmord på en annen mammaside, om det kunne være farlig å drikke for mye melk. Hun sa : "MELK ER GENERELLT IKKE AT ANBEFALE , DA DET OFTE GIR MAVE-ELLER FORDØYELSEPROBLEMER.

ta heller typ biola , all melk inneholder mye sukker så kutt ut så stort forbruk . det er mitt råd."

vi snakker om " kaffelatte" generasjonens barn , fordi melk er søtt , barnen blir for store..

 

Men jeg har jo lest at man bør få i seg nok kalsium.

Hva er deres erfaringer??? Bør mor drikke melk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri hørt før at man ikke kan drikke melk? Jeg spiser og drikker det jeg har lyst til (har selvfølgelig kuttet alkohol og myke oster og sånn). Drikker ca en halv liter melk om dagen tenker jeg. Det viktigste er vel et variert og sunt kosthold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også svært melketørst, er nok oppe i literen daglig (skumma).

Har bare sett på dette som et kalsiumtilskudd jeg og ikke bekymret meg. Ja - det er melkesukker i melk - men om man ellers kutter brus og drikker mye vann og ellers spiser sunt kan da ikke akkurat dette skade særlig mye...

Velger nå jeg å tro da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man trenger jo ekstra kalsium når skjelettet til den lille dannes! Tror nok det bare er å drikke melk,det gjør jeg.Føler meg nesten som en liten kalv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt noe om dette, og med første barnet gikk det 5 liter melk hver dag! Helt seriøst. Jeg drakk hel og lettmelk. Gutten var frisk og rask ved fødsel, men morkake hadde litt forkalkninger.

 

Jeg er fremdeles veldig glad i melk, men drikker ikke fullt så mye med dette barnet, men det går fort en liter eller to for dagen med lettmelk.

Med nr 2 gikk det i cola zero...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...