Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #1 Skrevet 12. april 2010 hvordan er rutinene til deres 2 mnd gammel baby? Våkeperioder/søvn/mat, og hvor langt er de kommet i utviklingen?
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #2 Skrevet 12. april 2010 Min 2 mnd gamle sønn har nogenlunde faste rutiner. Vi begynner kveldstellet ca.kl.19-19.30, da er det bleieskift og bleie. Bading to ganger i uken. Så får han en flaske med nan før vi legger ham. Han sliter litt med å sovne, men sovner som regel i 21.30-22.00 tiden. Da sover han som regel til 06.00-06.30. og han ammer i vår seng. Vi legger han da over i vår seng. Han sovner etter at han har spist, og sover ca.2-3 timer. Da skal han ha mer mat, sovner når han er mett og sover ca.2 timer til. Når han våkner da, så er han sulten igjen. Når han da har spist, så står vi opp og tar morgen stellet. Han har ikke noe faste soveperioder på dagtid. Men han sovner som regel når vi triller tur eller kjører bil. Sånn utviklings messig så har han begynnt å interessere seg så smått for leker. Han smiler bevist og han har øyekontakt med oss. Han har også begynt å følge meg med blikket. Og han løfter hodet når han ligger på magen.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #3 Skrevet 12. april 2010 Min baby våkner ca 7 om morgenen for å ha mat, og sovner igjen etterpå. Står opp ca 9.30, og da tar vi morgenstell, bader og tar på klær for dagen. Etter det har hun en våkeperiode, for deretter og sove. Slik går hele dagen. Kan ha lengre soveperioder hvis vi er ute i bil eller i vogn. Kveldsstellet tar vi ca i 11-tiden på kvelden, og etter det gir vi henne mat. Så sovner hun, og sover ca til 1-2 på natta, før hun våkner og skal ha mat igjen. Etter det sover hun igjen til 7 om morgenen. Hun smiler veldig mye, er veldig oppmerksomhetsyk, kontaktsøkende, og viser tydelig iver og glede ved å bevege på armer og ben. Hun klarer å holde hodet selv oppe kortere stunder. Er veldig interessert i å få med seg alt som skjer, og det som er rundt henne. Kan ligge lenge å bare studere en gjenstand:)
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #4 Skrevet 12. april 2010 Gutten min er 9 uker, og han er det vanskelig å få noen rutine på enda. Han sover rett og slett når det passer han uansett hvordan vi legger opp dagen og kvelden.. Vi prøver jo å legge han til fast tid hver kveld, gjerne i 22-23 tiden, men ofte "står han seg vrang" og vil ikke sove før langt på natt.. Som regel nekter han å sove i sin egen seng også.. Han våkner også ofte ila natten for å få mer mat.. . På dagtid sover han stort sett i fanget vårt, i bilen (når vi er ute å farter) eller i vogna. Utviklingsmessig er han veldig sterk i nakken.. allerede da han var 4-5 uker gammel kunne han rulle fra magen til ryggen, så det liker han å drive på med om dagen også Ellers smiler han mye, liker å se seg i speilet, elsker å bade, lager masse artige lyder og er stortsett blid og fornøyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå