IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 12. april 2010 #1 Skrevet 12. april 2010 Jeg hater å ikke ha nok penger! Vi tjener egentlig ganske så bra, men pga vi dret oss ut for 4 år sia, så sitter vi med skjegget i postkassa i dag. Denne mnd ligger vi etter med 10 000!!!! Vanligvis går vi akkurat i 0, men pga en strøm regning på 8000 og jeg tjener mindre nå som jeg er i perm så går det jo akkurat ikke denne mnd=/ Måtte bite i det sure eple og ringe pappa for å låne 1000 kr. Føler det er kjempe flaut og sitte der som en snart 2 barnsmor og ikke ha den økonomien som inntekten vår tilsier. Vurderer nesten og melde meg på luksusfellen for å få litt budsjetthjelp, men vi har jo allerede et stramt budsjett. Ikke har vi purringer eller inkassoer, og vi kjøper nesten bare first price, vi betaler all overskuddsinntekt på nedbet av gjeld, starter med det minste først og jobber oss bortover. Bruker bilen minst mulig, kjøper ikke klær eller sko, såfremst ikke prinsen må ha noe, men det er jo ting han MÅ ha. Vi arver masse fine klær, så heldigvis er det sjeldent. Vi har bare handla brukt møbler på finn og pussa opp de til det nye barnerommet, vi skal leie bilsete av IF i stede for 3000 kr på et nytt. Eneste nye vi har kjøpt er en vogn. 3500,- for ny vogn med 3 deler for å gjøre den større, paraply, stelleveske, mykbag og voksipose. Vi har fått masse klær av en kollega av meg, så har ikke handla noe særlig av det heller. Så alt går jo på sparebluss her. Til sommeren blir det kun kos bak i hagen, for det vi får igjen på skatten skal gå til gjeld, da får vi betalt ut 3 lån, så det blir digg! Men neste år da blir det pokker i meg en velfortjent ferie!!! Og om 6 år er vi nesten gjeldfrie ved sia av huset! Så da har vi hvertfall noe og se frem til da.... man lærer jo så lenge man lever....men fortsatt jævla kjipt når man står midt oppi det.=/ Andre som er i samme båt? Tips taes i mot med TAKK! Selvom jeg føler vi har kontroll, så er det brått noe jeg ikke har tenkt på.
SpongeBob Skrevet 12. april 2010 #2 Skrevet 12. april 2010 Synes det høres ut som dere har full kontroll i en vanskelig situasjon allerede, jeg - hatten av!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå