Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #1 Skrevet 12. april 2010 Var på trilletur i sted. Gikk forbi skolen der datteren min på 6 går. Gikk bort til porten og ropte på henne. Da kom hun hoppende av lykke for å få besøk. Hun åpnet porten og gikk 1,5 meter bort til meg. Utraffikert område. Hun hadde med to venninner og de fikk se babyen. Hele tiden stod det en voksen dame med porten. Etter et lite minutt sa hun at datteren min egentlig ikke hadde lov til å stå der og vi måtte gå. Vi småsnakket og tøyset litt til før denne damen brøt inn og sa at hun var portvakt og nå måtte de komme inn så hun fikk lukket porten. Herlighet da?! Det krydde av vakter, skolen er liten og ligger på et rolig område. Det var 10 minutter igjen av friminuttet. Hva var problemet?
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #2 Skrevet 12. april 2010 Hvis du hadde gått INN den porten, så ville det ikke oppstått noe problem. De har jo sine regler, og hvis først en får gå utenfor porten, så hvordan nekte alle de andre? Og hvor mange meter vil det til slutt dreie seg om?
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #3 Skrevet 12. april 2010 Hvorfor gikk du ikke inn i skolegården?
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #4 Skrevet 12. april 2010 Paragrafryttere eller regelryttere er også en velkjent betegnelse på disse menneskene...
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #5 Skrevet 12. april 2010 ...dersom noe skulle skjedd med noen av barna, utenfor denne porten, så er det vel skolen som ender opp ansvarlig. (i skoletiden..) Og hun hadde jo allerede sagt ifra at de ikke kunne stå der utenfor porten. Men, så klart. Det går an å spør høflig da..men men.. Syns nå ikke det var så voldsomt jeg da..
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #6 Skrevet 12. april 2010 Fordi dama ba meg gå hjem! Følte ikke behov for å gå inn da.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #7 Skrevet 12. april 2010 Så når du kom og nærmet deg porten så sa damen: "Kan du gå hjem?" ???
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #8 Skrevet 12. april 2010 Eh.. Nei. Men jenta mi løp meg i møte. Og rakk å komme utenfor. Så sa hun at de måtte komme inn igjen og jeg måtte gå.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #9 Skrevet 12. april 2010 På alle de skolene jeg har vært på, har det aldri vært noen port i det hele tatt. Men vakta passer jo på at ingen går utenfor, selv om det ikke er noe trafikkfarlig område. Nå går det jo også 6-åringer på skolen, så jeg skjønner godt at det kan være lurt å ha gjerde og port.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #10 Skrevet 12. april 2010 Normal reaksjon er vel "å, har du fått lillesøster/lillebror, få se!" Og er man av den nervøse typen ber man om at jenta og moren kommer innenfor.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #11 Skrevet 12. april 2010 Ehh, du sa jo nettopp i hovedinnlegget at DU gikk fram til porten og ropte på jenta di. Men når det er sagt, dama kunne jo tatt en hyggeligere tone, og bedt dere komme innenfor porten. Jeg ville oversett oppførselen hennes og tatt jentene med innenfor skolens område.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #12 Skrevet 12. april 2010 Hehehe.. Dette ble nesten like morsomt. Jeg stod i en bratt oppoverbakke med vogna. Ropte kanskje 3 meter fra porten. 1-klassinger er svært raske. Så da møttes vi på midten, sånn ca 1,5 meter fra porten. Kan jo legge til at jeg triller ofte tur. Og som regel står den porten åpen. Ikke uvanlig det går elever på utsiden der. Derfor syntes jeg denne dama overreagerte. Her går alle 1-klassingene aleine til skolen. Så de har litt vett.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #13 Skrevet 12. april 2010 Er enig i at hun overreagerte. Så lenge både du og hun selv stod ved porten, var det jo ingen fare for noe som helst. Men noen synes det er enklest å forholde seg mest mulig firkantet til en regel, uten å måtte bruke vett og forstand i tillegg. På den annen side er det ikke så uvanlig at lærere kan behandle foreldre på en nokså nedlatende måte, omtrent slik de er vant til å behandle elevene, med andre ord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå