Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #1 Skrevet 12. april 2010 Saken er at mine sivgerforeldre driver med sau og er midt i lamminga nå. Min svigerfar har fått hjerteproblemer, og klarer ikke være med ute. Jeg er ute i fjøsen og hjelper henne med foring osv når samboeren min er ferdig på jobb, men nå starter laminga for fullt, og hun vil trenge mer hjelp. Jeg har en baby på 3mnd, ville dere latt henne være alene inne (med baby call på) mens vi er ute i fjøset? ca 150 meter fra huset. Eller ville dere ha tatt henne med i fjøset? Svigerfaren min er ikke istand til å se etter henne.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #2 Skrevet 12. april 2010 Om huset ligger slik til at du kan se det fra fjøset (eve. stikket hodet ut nå og da) sånn med tanke på brann el. (selv om det sjelden skjer) så ville jeg gjort det. En annen løsning er å la henne sove i vogna på utsiden av fjøset. Det er kanskje litt lettere for dere alle
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #3 Skrevet 12. april 2010 Hvis babyen sover hadde jeg latt henne være inne, og hatt med babycall. Hvis hun er våken hadde jeg ikke gått fra henne alene. Nå vet jeg ikke hvor dårlig svigerfaren din er. Du sier han ikke er i stand til å se etter henne, men han kan kanskje holde et øye med henne og tilkalle deg hvis det er behov?
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #4 Skrevet 12. april 2010 Jeg ville tatt henne med med tror jeg.. Er det problematisk å få henne med? Kanskje hun kan sitte/ligge i vogna... Må være kjedelig for den lille å være alene inne tenker jeg da... Også må man jo tenke litt på ting som kan skje og at baby callen ikke alltid funker....
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #5 Skrevet 12. april 2010 Med babycall på så ser jeg ikke noe problem med å la henne være inne. Du kan jo selvsagt ta henne med ut i fjøset også, men det lukter jo ikke akurat godt der inne og lukta setter seg i både klær og vogn. Vi bor selv på sauegård og vet hvordan det er. Det er også tidvis en blodig jobb det å skulle hjelpe til med lamming så man kan uansett ikke styre med babyen mens man holder på.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #6 Skrevet 12. april 2010 en del høye lyder i fjøset, tok henne med en gang, da begynte hun å hylskrike.. er vifte, og mye breking, hi. men vogn utenfor er ikke så dumt. svigerfar ligger stort sett å sover, tør ikke stole på at han våkner hvis det skulle være noe takk for råd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå