mamma til blå 2010 og rosa 2016 Skrevet 12. april 2010 #1 Skrevet 12. april 2010 hva er mest vanlig og fra ca når i svangerskapet? har ikke prata med legen og fått konstantert bekkenløsning ennå, men skal dit 23 april så tar det opp med han da. er 15+6 og hatt smerter i bekken og korsrygg i flere uker allerede. jobber på ica og merker at jeg sliter veldig de dagene jeg må stå og gå mye, men de dagene jeg har kasse går det bra selv om jeg får litt vondt, men ikke på langt når så ille. på lørdag måtte jeg kaste inn håndkle og reise hjem 2 timer før tiden for klarte knapt å gå pga smerter. så i dag eller i morra må jeg prate med sjefa og be om å få bare kasse fremover. håpet er at jeg skal klare å holde meg i jobb en stund til. men vet at ho ikke skjønner hva det vil si å ha bekkenløsning/plager pga ho aldri har hatt det selv. så det jeg lurer på når er det valig å sykmelde seg når og hvis det ikke blir tilrettelagt på jobb? og når er det vanlig hvis det er gjodt tilrettelegging? liker å vite hva jeg kan forvente fremover.
noepågang FØDT Skrevet 12. april 2010 #2 Skrevet 12. april 2010 det er ingen vanlig uke å bli sykemeldt pga bekkenløsning. bekkenløsning utløses av hormoner og kan oppstå tidlig eller sent i graviditeten. Du har krav på å få tilrettelegging på jobb. det er en stor fordel for arbeidsgiver å tilrettelegge for deg så han/hun slipper sykemeldinger. jeg er i uke 27 og har fått god tilrettelegging de 2 siste mnd. jeg har hatt behov for det og ble sm i forje uke 50%. jobber halve dager og det fungerer kjempebra.. Du må snakke med sjefen din og kjenner etter hva som er best for deg.
Gjest Skrevet 12. april 2010 #3 Skrevet 12. april 2010 Jeg jobber og i butikk, og i og med at det er minimalt med papirarbeid og vi sitter ikke i kasse, så kan jobben ikke tilrettelegge for at jeg skal klare å jobbe med bekkenløsning. Skal prøve meg noen uker i aktiv sykemelding, der jeg kommer og går "som jeg vil", om ikke det går så blir jeg 100% sykemelding. Ikke noe vits i å ødelegge seg selv pga dårlig samvittighet ol ovenfor jobb. Det er bedre for dem å få inn en vikar som gir 100% enn meg som ikke klarer gi mer enn 40 liksom... Men det er kjipt når det skjer så tidlig! Lykke til!!
mamma til blå 2010 og rosa 2016 Skrevet 12. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 12. april 2010 tok det opp med sjefa i dag, ho skulle se hva ho fikk til. men først etter å ha fått en leksjon om at jeg hadde lest så mye om det at jeg inbilte meg smerter fordi jeg hadde lyst til å ha bekkeløsning. hva faen liksom, er det ingen som vil ha det. det var også altfor tidlig for den slags plager i følge ho. er jo så festlig å be om tilrettelegging for å holde seg i jobb når en bare får slengt dritt etter seg. blir helt satt ut av dette her jeg.
❀Alle gode ting er 3❀ Skrevet 13. april 2010 #5 Skrevet 13. april 2010 Er litt i samme båt. Prøvde meg i jobb igjen i går, etter flere uker sm pga kvalme og div annet.. Trudde at det skulle gå bra å jobbe 3 dager i uken ei stund fremover. men jeg sleit skikkelig med å komme meg igjennom dagen. Vi er 3 stykker på jobb med annsvar for 10 småbarn. Alle 3 ansatte er ikke på jobb samtidig- mye overlapping+ pauseavvikling osv. Så det blir ganske mye på hver enkelt. Løft, bleiskift, alt er tilrettelagt for småbarn på avdelinga. Små bord, stoler. Man bøyer seg hele dagen! Bekkente mitt skriker! kjennes ut som knivblad som vris inni der. Har 2 små på 1 1/2 og 3 år hjemme. Følte meg så utslitt og ødelagt i rygg og bekken i går at jeg mer som meldte meg litt ut av familien utpå ettermiddag.. Så i dag går turen til legen. Blir 100% sm. Så får jeg håpe at fysio kan hjelpe! Huff, GRUER meg til å ta den tlf til sjefen!!
mamma til blå 2010 og rosa 2016 Skrevet 13. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 13. april 2010 hei trollmor. skjønner godt at du velger å sykemelde deg igjen når du har en sånn type jobb. mye letter å legge til rette i en butikk for der blir det hverfall ikke så mye bæring og "bøy og tøy". merker det godt i bekkenet når jeg kommer hjem, men har heldigvis små barn å ta meg av, så da er det bare sofan som kaller. håper det gikk greit å ringe sjefen din.
2 boys & now pink Skrevet 14. april 2010 #7 Skrevet 14. april 2010 Jeg ble mandag sykemeldt ut måneden forløpig med bekkenløsning. Jeg jobber i pleien på sykehus på en travel avdeling med mye trakk og lite pauser. Jeg kan ikke snu meg i sengen uten å ynke meg det er så vondt. Jeg har ikke hatt bekkenløsning med de to andre barne mine, men mot slutten av forrige barnet var jeg øm i ryggen etter en lang dag på jobb og om jeg løp kunne jeg føle det som at den ene hoften hoppet ut av ledd. Denne gangen har jeg i en uke hatt problemer med å gå, ligge og sitte godt. Fikk akutttime hos legen og ble sykemeldt på dagen. Jeg er nå 16+0 i dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå