Gå til innhold

få taki prevensjon uten fastlege :-S

Anbefalte innlegg

Skrevet

går d?

lurer på en del om forskjellige prevensjoner når man ammer osv..

åsså vil jeg gjerne ordne meg med prevansjon..

men tingen er at jeg har ikke bodd her så lenge, og jeg skal flytte igjen om ikke så lenge, derfor ser jeg ingen vits i å skaffe fastlege her da...

måtte snakke med legevakta, men hu mente at d blir problem for meg når jeg ikke har fastlege , men jeg skulle prøve senere idag siden d var fullt idag... men hva mener hun med at d kan bli ett problem for meg? hun sa jo ikke noe mer om d....

tenkte jeg kunne prøve den p-staven, men om jeg får bestilt d på legevakta da?

æsj..

noen som har vert borti lignende situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får fastlege med fem trykk på pcen inne på nav.no, og skifter like enkelt når du flytter videre. Jeg ville bare skaffet meg en fastlege jeg:)

Skrevet

Det høres uvanlig tøysete ut å skulle bruke av legevaktens ressurser til noe fullstendig ikke-akutt, fordi du ikke gidder skaffe deg fastlege, altså.

Ellers er kondomer reseptfrie.

Skrevet

hmm, jo, men tar d ikke lang tid å få time da? 1 mnd ellernoe?

Skrevet

Neida, det kommer jo helt an på hvor mye legen har å gjøre. Jeg har aldri ventet mer enn to uker på en legetime. Og sier du at du gjerne vil starte på prevensjon så raskt som mulig så ordner de sikkert en time til deg etter noen dager:)

Skrevet

humm ok, har bare dårlig erfaringer jeg da, med btting av fastlege... sisst gang måtte jeg vente 1 mnd før jeg kunne bestille time i det heletatt :S

Skrevet

Bytter du lege i dag, er byttet gjeldende fra 1. mai. Så kan du ringe legen du har byttet til i dag og be om time - du får den sikkert omtrent samtidig med byttet.

Du oppdaget vel ikke plutselig at du behøvde prevensjon?

Har du en fastlege fra før - og det har jo de fleste - kan du sikkert også ringe dit og be om å få faxet over en resept til et apotek i nærheten.

Skrevet

viss du melder byttet i da kan du ringe å bestille time hos den nye fatslegen du velger allerede med en gang. Det fortalte en legesekretær meg. Du forteller bare at du nylig har byttet og du gjerne vil ha en time pga prevensjon..jeg er sikker på at de kan skvise deg inn en plass i nærmeste framtid

Skrevet

da har jeg bytta, og får kke time før 3 mai.ikke lengt unna 1 mnd.. jaja... men takk alle sammen :)

Skrevet

Du får time hos lege selv om du ikke har fastlege, men du må påregne at du ikke får time så fort.

Kondomer er som noen sa her - reseptfrie.

En av grunnene til at man skal til lege, er at f.eks. p-piller er forbundet med risiko og det skal vurderes før man får.

Skrevet

I mellomtidan må du gjerne sende mannen din over til meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...