Let's hear it for the boys! Skrevet 12. april 2010 #1 Skrevet 12. april 2010 Hva vil du si er den vesentlige forskjellen på hverdagssminke kontra festsminke? Til daglig bruker jeg concealer, foundation, en dash pudder på hake, nese og panne, pluss en anelse rouge i kinnene. Hva gjør dere annerledes når dere skal ut? Nå tenker jeg på huden og ikke øynene.
Gullsnoppen Skrevet 12. april 2010 #2 Skrevet 12. april 2010 For meg er det kun leppestiften som utgjør forskjellen. Ellers alt likt
*Rutletutt* Skrevet 12. april 2010 #3 Skrevet 12. april 2010 Huden sminker jeg på samme måte om det er hverdag eller fest. Forskjellen her er at jeg gjerne bruker litt mer øyensminke og leppestift el på fest;-)
*Rutletutt* Skrevet 12. april 2010 #4 Skrevet 12. april 2010 Og på huden bruker jeg consealer og ID-pudder + litt rouge, forresten;-)
Ugl@ Skrevet 12. april 2010 #5 Skrevet 12. april 2010 Forskjellen ligger i øyensminke og lepper mest.
Let's hear it for the boys! Skrevet 12. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 12. april 2010 Ok, jeg skjønner. Jeg har fått det for meg at det ikke "passer" med roser i kinnene på fest, men da tar jeg kanskje feil?
*Rutletutt* Skrevet 12. april 2010 #7 Skrevet 12. april 2010 Tja...kan ikke se hvorfor det ikke skulle passe?;-)
NostraStoria Skrevet 12. april 2010 #8 Skrevet 12. april 2010 Som de andre sier her, ingen forskjell på hud - men på øynene. Tar gjerne mørkere og mer øyenskygge. Og litt mer farge på leppene. Fort gjort å se usminket ut i mørket Roser i kinnene passer absolutt til hverdags som til fest.
Let's hear it for the boys! Skrevet 12. april 2010 Forfatter #9 Skrevet 12. april 2010 Er det bare jeg som har angst for leppestift på tennene? Jeg skulle gjerne gått med knallrøde lepper, men jeg tør ikke! Hehe.
Ugl@ Skrevet 12. april 2010 #10 Skrevet 12. april 2010 Litt tørkepapir fikser leppestiften så den ikke smitter av på leppene. Og det finnes også flere typer som sitter godt på leppene som man skal ha gloss over, så trenger man kun friske opp glossen og slipper engste seg for fargen :-)
Hildemor fra vest Skrevet 12. april 2010 #11 Skrevet 12. april 2010 Til daglig bruker jeg dagkrem,primer, ID foundation pudder, litt kajal og former øynene med en liten cleopatra strek og brun maskara og lipgloss. Til fest bruker jeg litt tan pudder fra ID i tillegg og lipliner og svart maskara;-)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 12. april 2010 #12 Skrevet 12. april 2010 Til hverdags bruker jeg bare mascara og svart kajal når jeg skal være hjemme, eller bare skal på butikken. Hvis jeg skal på cafe, eller shopping har jeg i tillegg foundation, kanskje litt jordfarget øyenskygge, eyeliner og solpudder på panne, kinne, nese og hake. På vinteren bruker jeg heller rouge i kinnene. På fest har jeg i tillegg en glossy lipgloss og mørkere øyenskygge. Jeg legger også øyenskygge under øyet. På hverdagssminken bruker jeg bare øyenskygge på lokkene. Så kommer til litt an på sesong også. Her i nord er det lyst på kveldene, da bruker jeg en lysere øyenskygge, men hvis vi skal på et mørkt diskotek, så bruker jeg en mørkere type.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå