Gå til innhold

Åpen barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen fortelle litt om hvordan dette fungerer?

Og, noen som vet om det er noen slike i Åsane? Evt hvordan man finner ut hvor disse er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man har selv ansvar for barna (men ansatte er til stede), man kan komme og gå som man vil, de kan leke og kose seg med andre barn og voksne, man kan snakke med andre foreldre, det serveres som regel kaffe / te, noen steder kan man få mat, men som regel ikke, noen åpne bhg er gratis, noen betaler man en symbolsk pris feks 10 kr, andre steder igjen må man betale 50-100 pr barn, de fleste åpne bhg har oppe 3-4 dager i uka, litt kortere åpningstider enn vanlige bhg, de har som regel noe program man følger, aktiviteter med barna, de vi har vært i har hatt en dag for flerspråklige barn, en dag for unge mødre, en dag for mødre med alkoholproblem osv i regi av kommunen..osv. Sikkert noe jeg har glemt. Vi har vært i 5 forskjellige åpne bhg.

Skrevet

Hold deg unna åpen barnehage i kirke! Det går bare på kristendom heele tiden

Skrevet

er det så dumt å vidreformidle kristen verdier da? Helt greit å ikke være troende selv, men man kan da lære mye fra de kristne verdiene fordet :)

Nestekjærlighet, respektere sine medmennesker, osv, er det så dumt å vidreformidle til sine barn?

Jeg er imot indoktrinering av enhver religion, emn verdiformidling er da bare positivt :)

Gjest Tale30
Skrevet

Jeg har vært på flere kirkelige arrangementer for småbarn med foreldre, og syns at de har overraskende lite fokus på religion. Det er greit at de sang mange sanger som var kristne på babysangen, men utover det snakket ingen av de ansatte eller foreldrene med meg om noe som hadde med religion å gjøre. Det var superkoselig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...