Gå til innhold

Invitasjon til barnebursdag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Invitasjon til barnebursdag i barnehagen.

Preben-Alexander fyller 4 år! Hurra. Han er verdens flotteste lille prins og nå skal det feires som det seg hør og bør med kaptein sabeltann og andre voldsleker.

Vi har en ganske liten leilighet og i barnehagen til gutten min er det 14 barn. 7 er norske og 7 er fra utlandet (mest sånne muslimer). Er det greit om jeg bare inviterer de norske? Vi snakker jo om en stor gruppe her.... ikke sånn at jeg utelater noen få liksom.

Dessuten leker jo barnet mitt mest med de norsk og det er lettere å finne på noe for de enn for noen som ikke går så godt overens med Preben- Alexander

Tenkte å dele ut lapper i barnehagen i morgen så flott om dere kunne si meningene deres så fort som mulig.

Tudeluuuu.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke!

Ikke på det grunnlaget. Man pleier enten å dele det inn i gutter/jenter, eller alder.

Jeg er sikker på at sønnen din leker med mange av de utenlandske også, selvom han kanskje har best kontakt med noen av de andre.

Kan du ikke høre om det går an å låne bhg til å feire bursdag i?

Det blir rett og slett for dumt å ikke innvitere halve gruppa bare fordi de er mest sånne muslimer....

Skrevet

Du tuller nå,sant?

Skrevet

Jeg tror og håper at dette er en spøk, hvis ikke er du barnehagens kjipeste mamma!

Sånt gjør man bare ikke.

Skrevet

Jeg tror også du tuller!

"Sånne muslimer", jeg tror jeg flirer meg ihjel:) Enten inviterer du alle, eller bare de på samme alder som Preben Alexander (årstrinn).

Gjest sug lut
Skrevet

Sånt gjør "man" hele tiden. Ellers hadde ikke misantropen vært så misantrop-ironisk.

Skrevet

Om du legger en beskrivelse av menyen ved siden av, og fyller inn så mange ting av eller med svinekjøtt som mulig, er problemet løst av seg selv.

Problemet er at folk faktisk gjør sånt.

Gjest 5 andre
Skrevet

Mwahaha...

Jeg tror jeg hadde presisert til disse utlendingene at de må forstå at de ikke kan komme, "like" barn leker tross alt best. De har alt for liten kunnskap om Kaptein Sabeltann. Ali Baba og de 40 røverne kan man leke en annen gang.

Skrevet

Hahahaha...Dette var dagens.. Takk for en god latter...

Ja, det er faktisk folk som gjør slikt.. Skremmende...

Skrevet

synes voldslekene hørtes ut som en fin aktivitet jeg hehe;-)

Skrevet

haha jeg ler meg i hjel :)

Dette er jo helt vilt....er dette virkelig normalt?

Jeg har barn i en barnehage hvor det er 1 muslim og han er ikke på trinnet til noen av ungene mine så jeg har ikke den utfordringen haha...

huff og huff....

Skrevet

Noe så slemt å tenke sånn!! Min sønn er halvt tyrker, dvs delvis muslim (far er muslim), og på grunn av det skal ikke han få lov til komme i en bursdag???? Og i tillegg så deler du ut invitasjonene ut i barnehagen??

Da ber du alle guttene, eller kun de som er like gamle som sønnen din. Det er det mest riktig!! Hvordan ville du ha reagert om en i barnehagen feiret bursdagen sin, men din fikk ikke lov å komme fordi han er norsk. Vedkommende er utlending. Hadde jo vært utrolig rart?

Skrevet

Det foregår dessverre mye diskriminering. Både på bakgrunn av kjønn, religion og handikap. Vi trenger å ta ett oppgjør med oss selv og ta tak i situasjonen før vi påvirker en hel generasjon med vår stupiditet. Diskriminering blir ikke bedre om man sender lapper i postkasser til folk i stede for å dele ut i barnehagen, det går bare mindre utover barna der og da, (og godt er vel det om man må velge mellom pest og kolera) men på lang sikt former det et samfunn vi ikke kan være bekjent av.

Skrevet

du må for all del ikke levere lappene i barnehagen hvertfall. At det ikke blir tolket feil skal godt gjøres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...