elskerlivet Skrevet 11. april 2010 #1 Skrevet 11. april 2010 Sønnen min fikk fren i ørene for andre gang i oktober i 2008, altså 18mnd. siden.. har hørt de gjerne detter ut av seg selv innen et år, men begge hans er på plass enda.. skal man da kontakte lege for å få de fjernet? ser begge to og de ser rimelig "gjengrodde" ut av ørevoks, og kan jo ikke stikke q-tips så langt inn..
Bulikuli Skrevet 11. april 2010 #2 Skrevet 11. april 2010 Går dere ikke til kontroll hos ØNH? Har to barn som har og har hatt dren og har gått jevnlig til kontroller helt til drenene har falt ut, eller de har måttet ta de ut. Ville ringt til sykehuset for å høre ang. kontrolltime. For all del ikke stikk noe inn i ørene.
elskerlivet Skrevet 11. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2010 nei, aldri vært til kontroll, var ikke det sist heller, men da datt de ut etter ca. 6 mnd, men det ene hang igjen så hang liksom litt utav øret, og da ringte jeg og vi fikk time og de dro det ut.. så rart at det er forskjell på sånt da...med kontroller mener jeg..
Fjerteberte Skrevet 11. april 2010 #4 Skrevet 11. april 2010 Guttungen her hadde dren som satt i rundt halvannet år. Gikk jevnlig til kontroller, helt til legen plukket det ut ( det var visst på vei ut da, satt bare fast i noe ørevoks). Syns det er rart dere ikke har blitt fulgt opp, så ring imorgen og hør.
elskerlivet Skrevet 11. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. april 2010 dirkte til sykehuset da eller? ønh-avdelinga? er det på sykehuset dere andre er blitt fulgt opp?? eller fastlege?
Bulikuli Skrevet 11. april 2010 #6 Skrevet 11. april 2010 Vi blir fulgt opp av ØNH avd. så ville nok ringt dit. Kjenner flere som har ørebarn og de har også alltid gått til kontroller. Syns at det er litt rart at dere ikke har gått til noen kontroller, men ring i morgen du for å høre hva de sier.
Fjerteberte Skrevet 11. april 2010 #7 Skrevet 11. april 2010 Vi ble fulgt opp av ønh legen. Privatpraktiserende lege som også opererte han. ( Han opererer 1 dag i uka, har operasjonssal i et rom ved siden av kontoret sitt.... Ser at det der høres litt lugubert ut =D........)
elskerlivet Skrevet 11. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 11. april 2010 oki, takk for svar jenter, da ringer jeg sykehuset i morga, har tenkt på det lenge, men alt virker jo greit så har liksom ikke blitt til, men om man i utg.puktet skal følges opp er det jo merkelig at ikke vi har blitt det, men ble jo ikke det forrige gang heller, så da har jeg liksom trodd at sånn er det..offfa, blir spennende å høre hva dem sier i morga da...
Spanskeflua Skrevet 11. april 2010 #9 Skrevet 11. april 2010 Har to ørebarn som har hatt dren. Et dren skal maksimalt sitte inne i 3 år. Hvis de ikke er falt ut innen 3 år opererer de drenene ut. På vår ene falt drenene ut et par ganger, og siste gang trengte hun ikke å få det operert inn igjen. på den andre satt drenet i 3 år, og han måtte få dem operert ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå