WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 11. april 2010 #1 Skrevet 11. april 2010 Fikk en oppskrift fra en kollega ca 50 gr Melange 2 ss hvetemel salt/pepper melk Fikk den for 1 år siden, og syns det er på tide å få LITT sunnere saus, når jeg lager den et par ganger i uka. Tips? Takk:)
Babyønske �� Skrevet 11. april 2010 #2 Skrevet 11. april 2010 Sååå ille er den vel ikke. Skjønt Melange ville ikke blitt brukt her. Da bruker jeg heller Soft Flora eller meierismør. Men et alternativ kan være: Kok opp kraft/buljong el melk(evt 50/50), rør inn meljevning, tilsett et par ss smør/margarin. Salte og pepre. Til brunsaus har jeg ikke noe forslag, den syns jeg må lages som den skal.
Mikkemafian Skrevet 11. april 2010 #3 Skrevet 11. april 2010 Hvit saus: kok opp lettmelk til nesten koking. Rist sammen mel og litt melk til å jevne sausen med. Kok videre.. Salt på slutten.
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 11. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 11. april 2010 Takk for tips begge to:)
Gjest irismor Skrevet 11. april 2010 #5 Skrevet 11. april 2010 Brun saus : kok opp kraft tilsett meljevning (mel og vann ristet sammen) i en tynn stråle mens du rører. Tilsett sukkerkulør til ønsket farge. Men må si at hvit og brun saus er best laget på den gamledagse måten. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå