Gå til innhold

Skal dere vite kjønn?


gullis og snuppis

Anbefalte innlegg

Jeg har litt lyst å spare det som en overraskelse til fødselen, men kan jo hende vi ikke klarer å dy oss når vi er på ultralyd.. Og så hadde det jo vært hyggelig å kjøpe litt nye babyklær dersom det skulle vise seg at vi får motsatt kjønn av det vi har nå. Vanskelig å finne noe som er nøytralt synes jeg. Har dere bestemt dere for om dere skal vite kjønnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har bestemt oss for å vite kjønnet ja om de ser det da:)

Vi har 1 jente på 15år, gutt på 13 og 5år. Litt artig å kunne kjøpe litt ja:)

Om en ikke skal vite det er, jo gult, brunt og hvit nøytralt synes jeg:)

uke 15,4. Blir spennende uansett:) Lykke til på UL:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette er skikkelig vanskelig. Før jeg ble gravid har jeg alltid sagt at jeg ikke skal vite kjønnet, syntes liksom det skulle være en overraskelse til fødselen. Nå som jeg er gravid derimot synes jeg det er skikkelig vanskelig. På en side vil vi vite det. Selv sliter jeg med å ha fått minimalt med bekreftelse på at det er en liten der inne. Jeg har vært i fin form hele tiden og har så og si ikke merket noe til det. Mannen min synes det er helt fjernt, og vi tenker at å få se den lille på UL blir det første steget på veien for å bli "kjent" med den lille. Er veldig nysgjerrig, men i forhold til klær og utstyr føler jeg ikke behov for å vite det. UL er 20.mai, så vi har ennå en del tid å bestemme oss før vi avgjør dette, men huff det er litt av et dillemma.... Kjenner noen som ventet på ei jente de hadde settt på UL og opplevde å få en gutt, tror det var vanskeligere enn de hadde forestilt seg å bli forespeilet feil kjønn. Gutten dro hjem fra føden med rosa strømpebukser og lue. Jeg tror ikke foreldrene blir mindre glad i den lille selv om de forestiller seg motsatt kjønn, men tror det kan bli vanskeligere å omstille seg den første tiden enn man skulle tro.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ville ikkje vite det med nr 1 og 2 og synest det var kjempefint aa spare den overraskelsen til foedselen. I tillegg slapp vi unna alle dei forferdelege lyserosa klea! Smaa barn skal dessutan ha sterke fargar, det er det dei ser. Alt bortsett fraa lyserosa og lyseblaatt synest eg passer til begge to, saa synest ikkje det er noko problem i det heile tatt.

 

No bestemte vi oss for aa vite sidan vi ventar to og har saa mange andre ting aa tenke paa. Har faatt vite at det er to gutar. Maa seie at eg synest det er litt kjedeleg aa vite det. Vi kunne iallefall ha venta til den ordinaere ul, men fekk vite det allereie i veke 13 - legen som spurde om vi ville vite.

 

Synest det var fantastisk aa gaa aa lure paa det og det er ikkje slik at ein faar mindre forhald til babyen fordi ein ikkje veit om det er jente eller gut.

 

Saa kjedeleg for jordmoedrene no daa. "Det er ein gut!" "Det visste eg fraa foer"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal vite kjønnet ja, det fikk vi sist også. En fødsel er veldig spennende, blir liksom ikke mindre spennende hvis man vet kjønnet;) Nei, hvis vi ikke får vite kjønnet på ordinær ultralyd tror jeg at jeg bestiller en privattime;) Synes det er greit å forberede seg litt praktisk. Vi har masse gutteklær nå, og noe som er kjønnsnøytralt. Får ta en skikkelig ryddings etter ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi viste hva vi fikk forrige gang, vi spure siden vi trodde vi så hva det ble.

(første bilde vi så på ul var av snoppen.. hehe )

men denne gangen skal jeg si at vi ikke vil vite det!

jeg vil spare den overraskelsen til fødselen.

 

det er så mye fine klær som går til begge kjønn. det eneste "negative" er at man må finne på to navn.

skal på ul i morgen. gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt til å vite kjønnet hvis dem kan da. Har ei jente fra før å vi visste kjønnet da vi skulle ha henne. Når jeg har mulighet til å vite kjønnet klarer jeg ikke å vente hvis en har mulighet til å få greie på det. Gleder meg til UL 20.mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også vite kjønnet. Ville vite det forrige gang også, men denne gangen er det mye av praktiske grunner som gjenbruk av klær dersom det er en jente denne gangen også. Dersom det er en gutt er det bare å få gitt bort og ryddet unna det som er for jentete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil vite kjønnet å skal på UL om litt over en uke.Da er jeg i følge legen 11-12 uker på vei.Tenker at det er for tidlig ¨å kunne se kjønnet?Noen som vet når man kan se det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil vite kjønnet, helt klart!

Sist fikk vi ikke vite, for de kunne ikke se det!

Har nå to jenter på 9 og 7 år, og blir det en gutt er det mye som må ordnes, vil ikke kle en gutt i rosa arvede klær, og rommet bør vel få en annen farge enn lilla, rosa!

Har ellers tenkt til å bruke det av utstyr som vi har etter de to andre,

Det er jo stortsett klær som eventuelt må byttes ut! Og litt nytt blir det nå uansett innkjøpt! :)

Men det gikk helt greit forige gang også, da vi ikke viste noe, men det ble litt kjedelige klær, helt nøytralt!

Lykke til med valg! :)

Og til mammas lille gull, legene har ikke lov til å si hva slags kjønn det er før man har pasert 12 uker, dette for at man ikke skal velge abort hvis det er feil kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde bestemt oss for å ikke vite det, men nå derimot så tror jeg vi vil vite det.. Er jo moro å kunne handle litt annet enn bare brunt og gult og sånn:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei! Takker Butterflyes and dreams for svar:)

Vi har alle sammen mye spennende i vente fremover.

Ønsker alle det beste og masse lykke til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også vite kjønnet. Klarer ikke å vente helt til fødselen...Og siden jeg blir alene med barnet også, så syntes jeg det er greit å vite kjønnet på Ultralyd.

 

Jeg har en guttefølelse da, så blir spennende om jeg føler rett. Har ei datter fra før av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg ble gravid har jeg sagt at dersom jeg blir gravid, så skal jeg ikke vite hvilket kjønn det er! Men, nå som det er en virkelighet er det mye vanskeligere!!

Men, vi har bestemt oss for at vi vil vite hva det er dersom de ser det, skal på UL 19. mai!!! :D

Jeg har drømt to ganger at det er ei jente, og har en følelse av det...da synes jeg også at det er vanskeligere å tenke på guttenavn og slike ting også!!

Men, vi blir jo like takknemlige og lykkelige dersom det er en liten gutt der inne da!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har d akkurat likedann. Har bestandi sagt at den dagen jeg er gravid skal jeg ikke vite kjønnet før fødselen. Men... Nå som d har skjedd, så er jeg jo jævli nyskjerrig da.. Hehe. Har også drømt jente 2 ganger og føler på jente. Men, har tatt ringtesten 3 ganger og alle gangene viser d at jeg skal få gutt først. Er første ungen min. Så får se om nyskjerrigheten tar åverhand på ul.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! vi gjorde det sist også. Syns egentlig det er veldig greit, spesielt når man koser seg med shoppingen :o) Gleder meg masse til den 21 mai, da får vi forhåpentligvis vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke vite hva det er, men det vil samboeren..aner ikke hva vi ender opp med hehe. Nytter ikke at bare han vet hva det er heller, for han kommer garantert til å røpe seg. Har enda noen uker å fundere på hva vi skal gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke vite kjønnet.....og synes det er ulidelig spennende, men på en god måte! :D

Ordinær UL 25.mai, og skal passe på å gi beskjed om at vi ikke vil vite kjønn før noen avslører seg....hehe....

Visste jeg ventet en gutt da jeg gikk med sønnen min, for over 7 år siden....og ble faktisk utrolig lei av at alle spurte om kjønnet!

Hvorfor henger andre (som man såvidt kjenner) seg så opp i det?

Så denne gang skal jeg bare svare at vi selv ikke vet kjønnet....så får folk måle mage og fasong opp og i mente i et forsøk på å bli klokere! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er supernysgjerrig, ikke noe venting her! :D har gutt fra før, nå har jeg jentefølelse...spent på å se om jeg har rett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt ordinær UL enda, men jordmor har sagt hva hun tror det er etter at vi fikk en liten ekstra-UL på første sjekk.

Gleder meg masse til å se om det blir det samme de ser på den ordinære. ;) Visste det forrige gang og gleder meg til å vite det LITT mer sikkert denne gangen også!

Moro å tenke litt på navn og kjøpe bittelitt nytt om man skal komme over noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...