Gå til innhold

Frekt spørsmål eller ikke????


MammaLinda

Anbefalte innlegg

Jeg å min mann har en diskusjon på gang om dette er frekt eller ei å spørre om.

 

Foreldrene hans har kjøpt en vugge som er i familien.

Den er blitt brukt til hans søsken sine barn.

De er ferdige med barn og kun vi som kommer til å bruke denne vuggen.

Spørsmålet jeg vil stille foreldrene hans er om vi kan male denne vuggen hvit.

Den er umalt å er i tresorten furu.

Noe jeg ikke er noe fan av skal være i et nytt hus, den hadde passet mye bedre inn her hvis den hadde vært hvit.

Så mannen min synes dette er fryktelig frekt å spørre om, jeg synes ikke det.

 

Synes det er bedre å være fornøyd med den å at den passer inn.

 

dET er jo bare et spørsmål, svarer de nei maler vi den selfølgelig ikke.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg synes ikke det er frekt å spør om det. Det må vel gå an å spørre!!? Jeg er vel av samme oppfattning jeg:) Får du nei så får du nei!!

Lykke til da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke frekt. hadde jeg vært i din situasjo hadde jeg også spurt om jeg kunne malt den hvit. Er ikke glad i furu møbler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også en slik furuvugge i familien.

Den skal garantert males nå i sommer før den skal inn hos meg. Det har søsteren min og jeg blitt enige om da... Så skal vi male navnene på alle barna som etterhvert har brukt den pent på den ene enden. Har vært litt på utlån hos søskenbarn og venner også...

Mor spør vi ikke engang - det er jo våre barn som skal oppi :) Den har dessuten gulnet med årene og kommer bare til å bli flott og fin med noen malingsstrøk nå :) Er jo ikke en antikvitet som blir ødelagt akkurat.

Jeg synes helt klart du kan spørre om dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk at dette kan være et dillemma, hadde det vært min svigermor, så hadde hun blitt sur hvis jeg spurte om noe slik. Jeg ville uansett ha lagt det frem slik at det bare er et spm og at den kommer til å brukes uansett.....

Jeg for min del hadde tenkt litt på dem som kommer etterpå....tenk hvis de andre ikke vil ha den hvit, skal den da males hver gang? jeg liker selv ikke trefarget, men i de få månedene mine barn har brukt den, så takler jeg det. Det kommer jeg til å gjøre denne gangen også.

 

Jeg er sikkert litt negativ synes du, men jeg ville tenkt fremover - dersom det er andre også som skal bruke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er de siste som skal bruke den. Så ho eldste som har lagt i den er nå 10 år, så når ho en gang skal få barn blir den brukt igjen....

Så langt kan enn ikke tenke framover for å si det sånn.

 

Svigerfaren min liker ikke vugga engang, han synes den ikke var fint nok laga, de bestilte den av en håndsverker å han klager over vugga at den ikke er fin nok.

Noe jeg ikke klarer å se.

Så om vi maler den tror jeg ikke han bryr seg engang.

 

Men jeg mener det er bedre og spørre om å få male den enn at jeg kjøper meg en ny vugge.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

har vært i akkurat samme sitasjon, men der kom svigermor meg i forkjøpet og sa at hun helst så vi ikke malte den, siden den var en gave fra faren hennes og at hun ville ha den slik den var. Jaja, tenkte vi da,vi kjøper vår egen som er hvit/ som vi kan male hvit :) ikke verre enn det :)

men for å svar på spørsmålet ditt,nei,syns ikke det er frekt, men ikke blir sur/irritert om hun svarer nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på så mangt det... Kanskje særlig om du og svigermor har god kommunikasjon til vanlig og hvor vogga står til vanlig. Stor forskjell på om de har den "utstilt" eller i en bod når den ikke er i bruk.

 

Var familievogge står stua til min far til vanlig, og det har hendt at små barn som har vært på besøk har sovnet oppi der. Vogga er ganske stor, så selv litt større barn får plass.

 

Vår familievogge er nydelig malt fra før, så det er ikke aktuelt å endre på det. Men uansett bruker vi bare vogge i 4-5 mnd, og vi har vogga på soverommet, så det ville ikke plaget meg nesten uansett hvordan den så ut :-) Det viktigste er om barnet liker seg oppi der.

 

Foreslår at du tar meste hensyn til relasjonen til svigermor og mannen din.

 

Men det dummeste ville jo være å kjøpe en ny vogge som bare skal brukes i noen mnd når det finnes en vogge i familien fra før!

 

Det jeg lurer på nå, er om jeg skal investere i en ny madrass til familievogga? Det blir 5 gangen den er i bruk på 6 år. Fikk høstbarn sist, og beskyttet madrassen med et saueskinn. Tror jeg kommer til å gjøre det samme nå. Alt i alt tror jeg det har kommet lite "søl" på madrassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vugga står nå hos søstra til mannen min, gnudd vekk i i kjellerbod.

Jeg kommer til å spørrre svigers, det er jo bare et spørsmål mener jeg.

Det er jo ingen hast enda, det er ikke det.

Men ting tar litt lang tid her i huset.....

Så jeg tenkte hvis vi kunne fått malt den i sommer i fin været ute.

 

Hvis vi får lov å male den da selvsagt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Eg syns ikke det er frekt ! Eg gjorde det samme sjølv:) men den var veldig gammal og slitt ..stått ute i låven lenge og sånn , så den trengte et strøk maling for å si det sånn :) er jo bare å spørre og ikkje bli sint vist ho sier at det ikkje er greit :) lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...