Trultemor73 Skrevet 11. april 2010 #1 Skrevet 11. april 2010 Klokken 02.00 våknet jeg og gikk på do. Gikk så for å legge meg igjen. Da kjente jeg en kynne. 10 minutter kom en til. Jeg sto opp og skjønte ganske snart at dette ikke var kynnere, men rier. Da riene kom oftere og ble sterkere dro vi til sykehuset. Da var kl. 06.15. Det viste seg at jeg kun hadde 2-3 cm åpning og jordmor ville derfor hjelpe til litt og strippet meg. Da var kl. 07.15. Angrer så i ettertid på at jeg gikk med på dette, da jeg fikk så vonde rier. De ble så intense og vonde i forhold til de jeg har hatt ved de andre to fødslene mine. Da det var utrolig mange på føden denne dagen, fikk jeg ikke rom med en gang. Men rundt kl. 09.00 fikk jeg rom. Det var så godt. Jeg gikk rundt på rommet og lente meg over sengen ved hver ri. Ved 10.15 tiden fikk jeg beskjed om at de skulle ordne istand fødestue til meg. Jeg spurte om å få tisse, men det fikk jeg ikke lov til før de hadde kjent på åpningen. Jeg ble så sint. Men det viste seg at jeg hadde full åpning og de sa jeg skulle krabbe opp i sengen, slik at de fikk kjørt meg inn til fødestua. Fikk krabbet opp i sengen før pressrien kom. Med den kom først vannet og på samme rie kom også gutten noen sekunder etterpå. Han ble født 8 april kl. 10.28, helt uten smertestillende. Ikke lystgass engang. Hadde jo ikke dette inne på rommet. Jeg viste ikke om jeg fikk gutt eller jente. Navnet var klart på forhånd, han skal hete Fredrik.
Guttemamma venter jente Skrevet 11. april 2010 #2 Skrevet 11. april 2010 Gratulerer! Sikkert ekstra spennende når man ikke vet hva det blir. Kos deg med gutten fremover :-)
Zeke Skrevet 11. april 2010 #5 Skrevet 11. april 2010 Gratulerer sååå masse med en fin gutt, flott navn også. Lykke til videre på ferden.
Trultemor73 Skrevet 11. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 11. april 2010 Tusen takk. Glemte å skrive at han veide 4060 gram og var 53 cm lang. Min termin var 7. april, ultr. termin 14. april.
Gjest Skrevet 11. april 2010 #7 Skrevet 11. april 2010 En stor flott gutt:)Gratulerer så mye og kos dere masse:) (Så ikke fødehistorien din før du hadde svart på vannavgangen min..) Håper jeg også snart er i mål ja:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå