plastblomst♀♂♂ Skrevet 11. april 2010 #1 Skrevet 11. april 2010 Datteren min må kanskje det. Det er jo noen år frem i tid, men jeg har allerede begynt å tenke på det. Om et par år skal vi kjøpe/bygge enebolig, og det området vi har lyst til å bo ligger i en annen skolekrets enn der vi bor nå. Men det er samme kommune og nært der vi bor nå. Men det at hun kanskje må bytte skole bekymrer meg. Noen her med råd erfaringer om dette?
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 11. april 2010 #2 Skrevet 11. april 2010 Jeg har ikke erfaring med det, men vet at noen andre som har vært i samme situasjon som dere, valgte å la sønnen sin begynne på det som skulle ha blitt hans nye skole om 2 år allerede fra skolestart for å unngå bytte. Det blir litt kjøring fram og tilbake, og litt ekstra kluss for å få ettermiddager med lekekamerater til å gå opp, men jeg tror nok kanskje jeg ville ha valgt å la jenta begynne på den "nye" skolen allerede nå. Men da må dere være helt sikre på at dere kommer til å flytte dit også..hvis ikke blir det jo litt rart...på den andre siden er unger utrolig tilpasningsdyktige også, så om hun må bytte skole kan jo det gå veldig bra..
petite fleur Skrevet 11. april 2010 #3 Skrevet 11. april 2010 Jeg byttet skole etter jul i 2. klasse, og husker at jeg gruet meg voldsomt. Heldigvis havnet jeg i en fantastisk klasse som tok i mot meg med åone armer, og gamleklassen var snart glemt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå