Gå til innhold

Pakket sykehus-baggen??


Hinkelpinkel med nr 3 på vei<3

Anbefalte innlegg

Er det noen som har begynt og pakke eller??? Det er jo ikke lenge igjen for de med termin i begynnelsen av mai. Jeg har ikke begynt og pakke, men er såvidt begynt og notere ned ting jeg kommer på, og event ka som må handles inn og legges oppi baggen..

 

Hva skal baggen inneholde??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ayreon

Ja, baggen er pakket... gjorde det kanksje litt tidlig, da jeg fikk noe som kunne lurt meg til å være starten på noe i påsken, men som antagelig bare var at lillegutt la seg enda lenger ned... Men da pakket jeg for sikkerhets skyld, i og med at det er litt gøy å se det ligge klart ;)

Jeg har sett på flere lister i flere bøker, og til sammen tror jeg å ha fått med det aller nødvendigste utifra disse :)

Jeg har termin 1.mai... Når er din termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er ikke ferdig pakket men det som skal med er:

 

joggedress til meg selv, og myke klær til meg selv. ikke no string truser og jeans på sykehuset her i gård'n:)

 

bind til meg

bleier til baby (hør med sykehuset om du får bleier der, ikke alle sykehus du gjør det nemlig)

klær til baby, bodyer,bukser,pysj, luer, klorevotter,og hentesett.

vurderer å ta med smokk,

ammeinnlegg

brystkrem purelan

mobil + lader

kamera+lader

videokamera +lader

gave til storebror(note to self, denne må kjøpes denne uken)

klær til pappan

toalettsaker(acreme,sminke,tannkrem,tannbørste, shampo+balsam)

leppepomade(ble såååå tørr av lystgassen eller hva det var som gjorde det sist)

 

+ nyinnkjøpte verdens beste undertøy til meg selv fra pieces(tror de også fåes kjøpt på veromoda/only) de ser greie ut, hipster tror jeg det heter, verdens mykeste og gode, som er veldig stretchy. bruker de til og med nå når jeg er høygravid uten at de klemmer. kan dras langt opp på magen om man vil også. magen er jo bare en stor pløsete bolledeig de første dagene og da er det ikke noe deilig med truser som strammer.

 

er sikkert noe mer men kommer ikke på mer i farten:)

 

lykke til folkens

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et par ibux eller naproxen tabletter er også greit å ha i toalettvesken. Husker det var nokså ømt og vondt nedentil første par dagene. Måtte sy litt og greide knapt sitte.

Også litt snacks, pastiller e.l. er greit å ha tilgjengelig.

Ørepropper har jeg hørt er greit å ha med, hvertfall hvis man ikke får eget rom.

Vi fikk tilbud om å ha med egen musikk (cd) til forberedelsene før fødsel, for å roe ned og slappe av hvis det skulle bli lang tid med rier. (men det gikk så fort fra jeg kom inn at fikk aldri tid til musikken)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 5.mai og har begynt såvidt å pakke ned noe. Det er jo endel klær, toalettsaker osv. jeg fortsatt bruker, som jeg legger oppi når det nærmer seg mer.

 

Nå begynner det å nærme seg raskt! 3 uker til termin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har begynt å vaske de største jogge buksene osv, tenkt greit at de ikke ligger i skittentøyskurven når jeg trenger dem liksom..

Så har jeg handlet inn:

 

- ammeinnlegg i ull

- Engansammeinnlegg

- Purelan

- En stykk amme bh

(jeg har startet/skrevet mye tråder om dette, og anbefaler alle å gå til en spesialforretning for undertøy, de vet hva de driver med, i motsetning til hm og lindex osv. Ble ikke så altfor dyrt heller, under 500 lappen for en god ammebh er velbrukte penger tror jeg. Ikke måtte jeg opp så mange størrelser som jeg måtte på hm og lindex heller. Så fornøyd her :)

 

Ellers har jeg tenkt ut at jeg tar mini trillekofferten til mannen, slippe å drasse på bag. Også funnet mulig hentesett til bolla. Men det er det jeg har gjort hittil, har ikke termin før slutten av mai likevel, så føler jeg har good tid. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har termin 8. mai og pakket bagen (Håndbagasjetrillekoffert) for noen uker siden. Den står klar i bilen og bilsetet er kommet på plass.

 

I kofferten har jeg pakket:

 

-Amme-BH

-Ammeinnlegg i ull

-Ammeinnlegg i bomull til å ha innenfor ullinnleggene, klippet til av gamle t-skjorter.

-Morgenkåpe

-Bind

-Truser som ikke strammer type hipster

-Sokker

-Pysjamas med knapper foran

-Singleter

-Joggebukse

-Innejakke

-Reisehårføner

-Toalettveske

-Brystvortekrem

-Sommerkjoler (Omslags)

-Astmamedisin

-Kontanter

-Sandaler

 

Babyen har fått sin egen lille koffert med:

-Bodyer

-Bukser

-Fleecedress

-Henteteppe

-Lue

-Smekke

-Sokker

 

Ting som jeg ikke har pakket, men som skal med er:

-Lesestoff

-Kryssordblad og penn

-Mobillader og mobil

-Sminkeveske

-Drikke og snacks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...