Juni10 <3 og April12 <3 Skrevet 11. april 2010 #1 Skrevet 11. april 2010 Vasker dere de nye babyklærne dere har kjøpt før bruk? Hva med sengetøy? Hører så mye forskjellig...
<3 15mnd, lyst på en til <3 Skrevet 11. april 2010 #2 Skrevet 11. april 2010 jeg har vasket alt til vår lille prins:) gjør jo ikke det når jeg kjøper til meg selv, men tenkte att babyn kansje har litt mer ømfintlig hud, pluss att jeg har hatt tid;P så vi har gjort det!
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 11. april 2010 #3 Skrevet 11. april 2010 æ gjorde det 1 gang.. å kommer sikkert til å gjøre det nu å me både nye å gammle klær( gammle klær må jo siden di har logge på lofte en del år) men det e jo litt koselig å så litt tidsfordriv mens man vente!!!
SpongeBob Skrevet 11. april 2010 #4 Skrevet 11. april 2010 Alt av nytt tøy bør vaskes før bruk, både til store og små - det som er økologisk ull/bomull trengs visstnok ikke å vaskes, men så godt som alt annet er innsatt med stoffstivelse og annet skit som man definitivt ikke bør få på huden. I tillegg har det jo gjerne ligget i esker under transport, på lager og ute i butikkene - hvem vet hvem som har tatt i det der??? Brr... Jeg er selv rimelig tander og får utslett av nye klær, særlig fra HM, så alt vaskes. Sengetøy får gjerne flere runder i maskinen, faktisk:)
neelie Skrevet 11. april 2010 #5 Skrevet 11. april 2010 Jeg vasker alle klærne som blir kjøpt. Mange kan jo gjerne ha dælka på klærne når de selv kansje har sett på de
Fifrildi Skrevet 11. april 2010 #6 Skrevet 11. april 2010 Jeg slenger alt en tur inn i maskinen og så i tørketrommelen. Dette inkluderer saueskinn som babyen skal sove på (det tørker på stativ altså!). En ting er at klærne er satt inn med kjemikalier, en annen ting er at man vet aldri hva slags folk som har klæsjet på ting - overraskende mange som ikke vasker hender etter de har vært på do feks (som er grunnen til at jeg vasket saueskinnet...).
NitaMora Skrevet 11. april 2010 #7 Skrevet 11. april 2010 Hva vasker du saueskinnet på? Vi har et par katter som har sovet en del på vårt så det er nok lurt å vaske jah!
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 11. april 2010 #8 Skrevet 11. april 2010 Vasker sengetøy, gulpekluter og alt sånn. Og det meste av klærne. Men babyen får et nytt, uvasket plagg på seg noen timer en og annen gang ja. Særlig hvis det ikke er direkte mot huden og jeg regner med at det blir gulpa på og må byttes rimelig raskt uansett. Må også innrømme at jeg ikke nødvendigvis vasker nye dyner og sånt som skal være litt unna babyen. Saueskinnene til elste har vært vasket på ullprogram med milo og det har gått greit. Har tørket de litt sakte og strukket dem litt underveis i tørkinga.
Fifrildi Skrevet 11. april 2010 #9 Skrevet 11. april 2010 Det stod på skinnet at det skulle vaskes på 30 grader ullprogram (ull blir rent på 30 grader). Jeg brukte ullvaskemiddel med lanolin som jeg kjøpte på Bleieboden slik at skinnet beholder de naturlige vannavstøtende egenskapene sine. Det var søkk vått da jeg tok det ut (kunne kanskje sentrifugert litt, men jeg gjorde nå ikke det) og har hatt det liggende et par dager på tørkestativ på verandaen nå siden det har vært så fint solvær. Nå er det såpass tørt at jeg har hengt det over kanten på dusjkabinettet. Jeg gredde det med hard hårbørste da jeg hang det opp og skal gre det godt en gang til når det er tørt. Har ikke strukket noe i det, men ser ikke ut som om mitt skinn trenger det.
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 11. april 2010 #10 Skrevet 11. april 2010 jeg har vasket alt som er
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 11. april 2010 #11 Skrevet 11. april 2010 Jeg vasket alt sist(tilogmed dyna), pga disse kjemikalene og at man vet aldri hva som har kommet borti i butikken osv. Denne gangen gjør jeg nok det samme(er så kort tid siden, så da vasker jeg dyna på ny, siden jeg uansett ikke kjøper ny, og man blir anbefalt å vaske dyner og puter hver 3.mnd).
daimon Skrevet 12. april 2010 #12 Skrevet 12. april 2010 jeg vasker alt eller rettere sagt, min venninne vasker og stryker alt tøyet til mitt barn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå