Anonym bruker Skrevet 11. april 2010 #1 Skrevet 11. april 2010 det tetter seg helt og jeg får klaus når jeg ikke tar otrivin. Jeg blir helt desperat og reiser land og strand rundt hvis butikken er stengt og jeg har mistet otrivinen for å få kjøpe ny. Jeg har prøvet salvann, jeg har prøvd å skylle nesa men ingen ting funker. what to do?
Anonym bruker Skrevet 11. april 2010 #2 Skrevet 11. april 2010 Er like avhengig av som deg Trenger tips jeg også!
Anonym bruker Skrevet 11. april 2010 #4 Skrevet 11. april 2010 To uker uten så bør du være gjennom det værste. Det er normalt å føle seg ltt tett noen ganger, det må du venne deg til. Intil kropen har lært seg å klare seg selv igjen får du puste med munnen. Fint at du legger det ut her så andre blir minnet om at man ikke skal falle for fristelsen til å bruke Otrivin over lengre tid.
Brillemamma Skrevet 11. april 2010 #5 Skrevet 11. april 2010 Jeg var også avhengig av det en periode. Jeg brukte det hele tiden, for jeg var jo tett! Men fann ut jeg måtte bare slutte med det. Det var ikke så lett, for jeg fikk ikke sove godt om natten når jeg var så tett.. Men etter bare en uke var jeg så og si helt fin igjen! Så det er bare å holde ut med tett nese en liten stund, så er du ikke avhengig lenger! )
Gjest Edemuli Skrevet 11. april 2010 #6 Skrevet 11. april 2010 Bruk det i bare ett nesebor, da kan du puste med det du sprayer i mens det andre "heler" seg. Neste gang du blir forkjølet bruker du også bare i det ene, så slipper du å irritere begge med spray. Det du ikke bruker Otrivin i, skyller du med saltvann mange ganger om dagen. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2010 #7 Skrevet 11. april 2010 jeg var avhengig i over 2 år....jeg var akkurat som deg,fikk helt panikk hvis jeg var tett...! til slutt begynnte jeg å silblø neseblod når jeg tok en dusj med otrivin..da tenkte jeg at det var på tide å slutte. jeg fikk kortisonspray av legen og brukte det litt innimellom...når jeg var tett dynka jeg på med saltvann,nesten hele tida.. Til slutt var jeg ikke tett lengre:)) legen sa til meg at med otrivin så kom man i en "ondsirkel" det hjelper en liten stund,så blir nesa bare tettere. jeg har brukt otrivin ved kraftig forkjølelse og ikke mer enn 5 dager i strekk. har gått bra da.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2010 #8 Skrevet 11. april 2010 Jeg fikk en nesespray hos legen som inneholdt litt kortison. Den roet raskt ned slimhinnene i nesen igjen og jeg kunne vinke farvel til otrivinen etter en uke.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2010 #10 Skrevet 11. april 2010 var avhengig i over tre år, kunne ikke "overleve" uten en spray morgen, kveld, og midt på dagen... Ca 3- 4 ganger om dagen. Da jeg ble gravid sluttet jeg på dagen, og brukte den sterkeste saltvannsppløsningen på natten de to første nettene. KAn ikke sove ett sekund hvis jeg er tett. Siden har jeg ikke vært helt tett en eneste gang, men er heller ikke helt åpen. Synes likevel det går greit og er superglad jeg slipper! (overrasket over at det tok bare to døgn) Lykke til !!
jordbærsjokolade Skrevet 11. april 2010 #11 Skrevet 11. april 2010 Jeg er superavhengig selv, har prøvd absolutt alt. Det eneste som har hjulpet meg var akupunktur. Det var helt tilfeldig, jeg hadde bihulebetennelse og ble anbefalt akupunktur, etter to ganger hadde jeg hverken bihulebetennelse eller nesesprayavhengighet. Det var helt merkelig å ikke være nødt til å spraye nesa. Men...jeg ble forkjølet og tett i nesa igjen og begynte å bruke nesespray på nytt så er igjen avhengig, tenker at jeg må ta en tur til en akupunktør snart ja.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2010 #12 Skrevet 11. april 2010 Trapp ned! Kjøp nesespray for barn, men ikke ta noe oftere enn du gjør nå. Etter en stund kjøper du nesespray for spedbarn (4 uker til 2 år tror jeg det står på den).
Anonym bruker Skrevet 11. april 2010 #13 Skrevet 11. april 2010 Har du prøvd Nasonex? Jeg var avhengig i over 3 år, men plutselig ble det bra av seg selv:) Anbefaler kortisonspray, hvis dette ikke hjelper kan det være aktuelt med en tablettkur. Dra til legen og hør og kanskje få en henvisning etil ØNH.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå