Gå til innhold

Noen som jobber på sykehus??


endelig gravid28

Anbefalte innlegg

Jeg jobber på sykehus og er litt usikker på dette med smitte... Min sjef sier at det ikke er noen grunn til å unngå smitterom o.s.v. Men på uke for uke sidene står det at nå er det viktig å ikke utsette barnet for infeksjoner og helst unngå syke mennesker. Men dette blir jo helt umulig! Syns dere jeg burde nekte å oppholde meg på rom med kjent smitte???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo litt an på hva for type smitte også. Men du kan jo bruke munnbind og hansker og ellers bare være ekstra nøye med hygiene. Men du kan jo prøve å gjøre noen avtaler m dine kolleger sikkert også, sånn at de kan ta de som er veldig syke og du de som det ikke er så fare med. En dag kan det være din kollega som er i samme situasjon og trenger samme tjeneste:-D

Det ordner seg nok og lykke til:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du har helt rett. Men det er veldig få som vet det enda. Jeg er ikke sån veldig engstelig, jeg beskytter meg jo godt og det hender ikke så ofte, men ville bare vite om jeg burde være mer urolig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! De fleste sykehus skal vel ha retningslinjer når det gjelder dette med smitte og gravide.

Å unngå syke mennesker er jo naturlig nok ganske umulig når man jobber på sykehus, men noen typer infeksjoner skal man holde seg unna. Dette gjelder bl.a sjeldne infeksjoner som paroB219-virus og CMV. Ville også ha prøvd å holdt meg unna clostridiesmitte, ettersom man ikke kan bruke flagyl når man er gravid.

Jeg ville undersøkt på intranett om hva retningslinjene sier om smitte og gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...