Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg er i uke 34 og har fått beskjed på ultralyd i denne uken at jenta mi er 16 % mindre enn normalt. Synest dette høres så skummelt ut. skal til du uL i neste uke for å sjekke om vekstavviket er blitt større. Noen andre som har opplevd dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nettopp vært til ul for vekstestimering, og har fått 7% mindre enn normalt. Er i uke 39 så de vil ikke foreta seg noe med det, og blir visst regnet innenfor normalområdet. De er bekymret for at morkaken ikke fungerer som den skal, eller at babyen ikke får nok næring dersom vekstavviket blir for stort. De sjekker jo også andre mål på om babyen har det bra eller ikke når de tar ultralyd, som pustebevegelser, CTG ect, og vurderer ut ifra det hva som skjer videre. I verste fall om babyen har det bedre utenfor enn inni magen. Lykke til på ny kontroll, det er veldig bra at du blir godt fulgt opp nå

Skrevet

på 32 ukers kontrollen så regna jm meg til -16% også. så fikk ny time 3 uker etter for å se hvordan d stod til, var da plutselig på -1%... sjekka flere ganger, alt så visstnok helt fint ut...

skikkelig merklige greier, men altså er ikke farlig me -16% i hvert fall.. d kan rett og slett bare bety at barnet ditt er litt mindre enn gjennomsnittet, men hvis den synker ytterligere til under -20% (skal mye til) så kan d være at barnet ikke får nok næring i seg. d går som regel greit da også, i hvert fall når du er kommet til uke 34 nå. så lenge du kjenner liv hver dag (kan være litt redusert pga d begynner å bli trangt) så sa de t meg at d nok ikke var så mye å bekymre seg for, men er bare å ta kontakt me de hvis jeg syns d var litt for lite liv. syns jo d var d, men var bare pga dårlig plass...:)

lykke til! :)

Skrevet

jeg har vært på ul og babyen var 17% større. Skal på kontroll, men ikke fått time enda.

Skrevet

Ei venninne av meg fikk vite i uke 34 at babyen var 16% mindre enn gjennomsnittet,og hun fødte 3 uker før termin ei datter på 3150....så jeg tror ikke alltid det er like reelt de målene de får frem.. :)

Skrevet

Lille gutten min kom til verden for en uke siden. Var da 38 uker på vei, og lillegutt var 48cm lang og 2765g. Han var 20% under gjennomsnittet, men en flott gutt!:-)

Det går nok bra skal du se! 20% høres mye ut, men det er ikke like skummelt som det høres ut:-)

Lykke til:-)

Skrevet

Hei jeg ville ikke stolt helt på den altså, ei vennine av meg fikk beskjed om at hennes var -9%, han kom dagen etter og va 55cm lang og veide rundt 3500g. Har også fått beskjed om at min er -10% og kommer antagelig til å være -15% ved fødsel. jm sa også at dette skyltes min høyde (da jeg bare 152cm høy) for gjennomstrømningen gjennom navlestrengen var veldig bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...