Gå til innhold

Festeblødning eller kanskje soppinfeksjon??? Noen meninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk mensen på fredag (trodde jeg), men mensen har ennå ikke kommet. Hadde bare litt lys rosa blod i truseinnlegget på fre. Pleier å ha ganske kraftig menstruasjon på dag to, så jeg ventet jo det på lør. Tror egentlig jeg venter mensen neste helg, så syntes jo det var litt tidlig. Er relativt regelmessig. Hadde mest sannsynlig eggløsning i starten av april (kjentes slik ut) og begynner å lure på om det kanskje er en festeblødning. Tok graviditetstest i dag og den er negativ, men det er vel kanskje for tidlig å teste uansett. Hadde en festeblødning med barn nr 1.

Hva tror dere? Blir jo bare spekulasjoner, men er jo så lenge å vente til neste helg med å teste igjen ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde litt blødning ca 5 dager før jeg fant ut at jeg var gravid, trodde det var mensen som jeg hadde venta på en stund. Har aldri hørt om "festeblødning" - kan du forklare hva det er? Du må sikkert vente noen dager før du kan ta en test til, max 4 dager før ventet menstrasjon er det vel. Håper på det beste hvertfall :)

Skrevet

Festeblødningen skjer når det befruktede egget fester seg i livmorveggen, i gjennomsnitt 5-12 dager etter eggløsning. Er visst ca 30 % som får dette.

Glemte å skrive at jeg også nå har mer utflod enn vanlig, litt lysegul og føler meg litt sår. Derfor jeg tenkte på soppinfeksjon, men har aldri blødd under soppinfeksjon tidligere. Selv om dette ikke er planlagt krysser jeg likevel fingrene for positiv test om noen dager ;-)

Skrevet

Utflod er normalt under svangerskap, varierende i mengde og farge. Jeg synes det klør noe voldsomt, har også tenkt på sopp, men får holde ut å ta det opp med legen. Kan være siden det blir mer fuktighet "der nede" - da kan det jo klø, bli ømt og omså dannes sopp.

Skrevet

Det er ikke normalt å blø når man har soppinfeksjon. Synes det høres ut some festeblødning jeg.

Men er vanlig å få soppinfeksjoner mens man er gravid, pga hormonforandringen gir forandringer 'der nede', men man skal visstnok konsultere legen før man bruker noe soppmiddel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...