Gå til innhold

Å følge sine drømmer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen dager siden var jeg på et kurs, som handlet om selvutvikling osv. Da kom det noen damer som hadde lykkes med sine "drømmer" og fikk høre litt på deres historier.. Så jeg vil dele mind drøm med dere her inne og evt kanskje noen her kan dele sine historier eller drømmer?

Inspirert ble jeg, wow.. Jeg har alltid hatt så mange drømmer, og jeg er kun 25 og tenkte at det alt var for "sent"... Som alenemor og student, føler jeg at jeg har tatt feil retning i livet, jeg studerer til noe som jeg ikke er i det minste motivert for. Jeg brenner for mote og bruker mye tid på å hjelpe venninner når det gjelder shopping, sminke osv. Føler meg til tider som personlig shoppingassistent, og synes det er utrolig kjekt når venninner ringer ogs pør om jeg kan være med de til frisøren for å hjelpe de å finne en ny frisyre osv.

Jeg har ikke mye erfaringer når det gjelder jobb osv, men jeg er flink å bli kjent med nye folk og få kontakter osv.. Så nå har jeg bestemt meg for å gå i den riktige retningen, jeg har veldig stor tro på at jeg kan lykkes og føler meg veldig motivert.. Jeg vil åpne en nettbutikk, ta kurser som kan hjelpe meg på veien, åpne en butikk der jeg kan tilby image konsultasjon, samt selge smykke og klær som ikke er så vanlig i butikker her i Norge. Og evt en dag lage min egen kolleksjon..

Mange sier til meg " det er sååå deg, du kommer til å lykkes" .. Men det kommer nok til å bli vanskelig å komme dit, men jeg tenker å følge min drøm nå..!! Og kommer til å starte 100% for det idag, så ønsk meg lykke til...!!

Har noen her lykkes med sine drømmer? Trenger litt tips osv som kan dytte meg på veien!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra ! Det er skummelt og spennende når man skal satse på noe nytt, men jeg tror sikkert du vil angre hvis du ikke prøver. Er man motivert og virkelig vil noe, så får man det til - det sa alltid min kjære avdøde far til meg.

Jeg startet en helt nye retning i en alder av 30 år, tok utdannelse og angrer ikke et sekund på det. Jeg syntes den gang at jeg var gammel og at det var for sent, hehe nå er jeg nærmere 40 og kan ikke tro at jeg tenkte slik - føler meg ung enda ;)

Masse lykke til med prosjektet ditt - det går sikkert veldig fint :))

Skrevet

tips på veien..hmm.... viktig å undersøke masse i forkant, spesielt når det gjelder lønnsomheten i det du skal starte. Regner med at du skal leve av dette og da er det viktig at det sansynligvis vil bli et lønnsomt prosjekt.

Ellers er det nok ikke lurt å si opp jobben før du er i gang, vet ikke hvordan din situasjon er i dag...? Kanksje NAV kan støtte i en overgangsfase ?

Snakk med andre som har gjort liknende for å få tips.

Hilsen anonym 10:14

Skrevet

Viktig å følge sine drømmer, men bare husk på at den drømmen der er en drøm du deler med ekstremt mange andre kvinner. I vår generasjon og blant de som er yngre enn oss er det kanskje den aller mest vanlige drømmen å få jobbe med "mote og sånn" for å få realisert seg selv. Og alle mener at de kan tilføre noe bedre enn de fleste andre. Jeg ville i alle fall ha fullført den andre utdannelsen først, så du har noe litt mer solid å falle tilbake på hvis ikke ting går akkurat som du hadde tenkt. Huff, jeg vet at jeg høres litt negativ ut nå, men dette kan jeg faktisk litt om. Uansett, lykke til! Kan jo være jeg tar helt feil!

Skrevet

Enig med 11.26

Fint hvis du lykkes, men start i det små. Du skal leve av noe mens du bygger deg opp og hvis det ikke går så ta det som en erfaring. Ikke avbryt utdanningen din. Det er bra og ha noe å falle tilbake på. Kjenner utrolig mange i din generasjon som en dag går på kurs og skal bli persolig coach, så gikk ikke det. Så går de på et annet kurs og skal bli personlig shopper. Så gikk ikke det. Så tar de et nytt helgekurs og skal bli interiørkonsulent etc. Husk at mange slike kurs tjener en drøss på folk som er usikre og ønsker en letthvint vei til lykken...

Skrevet

Jeg har lykkes med mye jeg har drømt om. Det viktige er at du er tålmodig, jobber langsiktig og ikke er redd for å miste fotgrepet og måtte kravle deg opp av gjørma. Man kommer ikke til toppen av fjellet uten å gå i motbakke er mitt motto.

Lykke til! Og hvis du bor i Oslo-området kan jeg sikkert bli din kunde en dag, he he, jeg hater å måtte tenke på klær og hadde med glede betalt noen for å finne ut hva jeg skal kjøpe for å se ut slik jeg gjerne vil se ut.

Skrevet

Ja, utdannelse er utrolig viktig. Start med å ta betalt for dine shopping-tjenester ved siden av studiet. Har du ikke baller til å kreve betalt for det så er du neppe rett person til å drive egen virksomhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...