Gå til innhold

Noen som har far som ikke har opparbeidet rett til permisjon? Ang. NAV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter litt med å få levert søknaden. Mener det har stått at dersom far ikke har opparbeidet seg rett til permisjon, kan disse 10 ukene overføres mor. Noen som vet?? De på NAV her er sååå ubehjelpelige, og jeg MÅ få levert søknaden nå, Hu som har med det å gjøre er håpløs å få tak i..

Kan ikke gå glipp av 10 uker penger heller om jeg har krav på å få det overført..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

■Dersom far ikke har rett til foreldrepenger (ikke har vært i inntektsgivende arbeid i minst seks av de siste ti månedene), overføres ukene med fedrekvote til mor.

det er det som står på nav.no ihvertfall.

Skrevet

Det jeg leste også, men var visst ikke sååååå enkelt når det kom til stykket..... Men men. Jeg får se hva de svarer først før jeg begynner å bekymre meg.......

Skrevet

Men far har anledning til å tjene seg opp noe av dette samtidig med du er i permisjon også...det fikk iallefall jeg til svar forrige gang. Da hadde far her ikke rett til det når vi leverte papirene og permisjonen min startet, men om han tjente seg opp retten mens jeg var i permisjon var det ok. Her tjente han seg det opp så vidt i tide, men ble ikke at han tok det likevel da. Men da hadde han rett til det, og jeg kunne ikke få det overført til meg lenger. Om han ikke hadde rukket å tjene seg opp til det før min permisjon var ferdig, kunne jeg fått det overført til meg. Så det jeg fikk beskjed om var at han måtte ha vært i arbeid 6 av de 10 siste månedene før han skulle ta ut sin del av permisjonen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...