trost09 Skrevet 11. april 2010 #1 Skrevet 11. april 2010 Hei. Hvordan gjør dere det med klær ved samvær?Både yttertøy og ekstra skift.Til små barn (baby).Alt han kjøper vil han holde for seg selv, men jeg skal kjøpe nytt,vaske og sende med alt til han. Også kommer alt møkkete tilbake. Blir så lei når samarbeid ikke er til stede.
W29 Skrevet 11. april 2010 #2 Skrevet 11. april 2010 da hadde jeg ikke sendt med ekstra skift, han hadde fått ordnet det selv. at han f.eks skifter på ungen når han får han levert og har på igjen det samme til han kommer tilbake med babyen.
junijente fikk julijente Skrevet 12. april 2010 #3 Skrevet 12. april 2010 Dersom han har kjøpt klær selv er det vel ikke nødvendig at du sender med ekstra skift. Nå er jeg litt usikker på reglene, men har oppfattet at samværsfradraget som beregnes i bidraget ikke skal dekke klær, slik at du nesten må regne med å sende med dette (som sagt synes jeg det virker unødvendig om far allerede har kjøpt klær selv likevel). Som tidligere samværsstemor vet jeg at man ikke alltid tenker på at man skal vaske klærne i løpet av helga, rett og slett fordi det blir så lite skift at det føles mest tungvint (man får jo uansett bare vasket maks halvparten). Som fulltidsstemor har jeg heller ikke opplevd det som et problem at klærne kommer skitne hjem etter en helg, men der er vi jo forskjellige. Det skal også sies at det i mitt tilfelle ikke har vært snakk om baby, som jo fort trenger flere skift enn større barn.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #4 Skrevet 12. april 2010 Det er vell i bunn og grunn mor som skal holde med klær ved samvær. Her sa bf hele tiden at han hadde klær selv, og jeg trengte ikke å sende med noe klær eller utstyr, da han hadde alt selv. HELT til jeg sendte inn enn klage på bidragsutregning (han hadde løyet, sa han ikke hadde samboer bl.a.) og jeg fikk en kopi av den klagen han skrev tilbake på den klagen jeg skrev. Der han mente det skulle bli regnet ut på et eget ark ang. det med klær og utstyr, da han måtte stått for alt dette selv. Haha, han er så idiot! (Han hadde jo hele tiden fått tilbudet, men takket nei). Og etter det så sendte jeg med bf flere sett med klær som han bare kunne få ha der selv, og komme tilbake med det som ble forsmått så skulle jeg skaffe nytt. (arvet klær som jeg ikke hadde kommet til å brukt på mini uansett). Personlig mener jeg at de kunne (i det minste!) stått for de basis klærne som body, bukse, longs, sokker, genser selv - så hadde heller mor sendt med de dyre klærne som sko, dresser, jakker osv. (Og selfølgelig de klærne barnet har på ved samvær, da;))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå