Gå til innhold

Tror jeg har et shoppingsproblem...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en materialist. Veldig glad i ting, og veldig glad i klær. De siste årene er det ikke hovedsaklig klær til meg jeg har handlet masse av, men klær til barna. Periodevis er det klær, periodevis er det f.eks. ting til huset. Det fungerer slik at dersom jeg har sett en ting jeg virkelig, virkelig vil ha (men ikke nødvendigvis trenger alltid), må jeg ha det NÅ. Det nytter ikke å vente og se om vi trenger det. For eksempel var jeg helt besatt i høst av å ha hele vintergarderoben til ungen klar i august, selv om det enda var et par mnd. til det skulle blitt tatt i bruk. Da gjaldt det å kjøpe ny bukse, ull etc. Og jeg liker dyre merker. Nå etter jul har jeg vært besatt av å kjøpe ting til huset, f.eks. brødkorg fra Alessi, vaser fra Kosta Boda osv. Jeg er mester når det gjelder å rettferdiggjøre kjøpene mine.

Jeg bruke aldri kredittkort, bare så det er sagt! Men vi bor billig (gratis) i et hus vi skal starte å pusse opp neste vår og hadde trengt pengene til det.

Hilfe? Anyone? Noen med erfaring/gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en tur til psykolog eller overlayt all økonomistyring til mannen din. Han kan gi deg lommepenger som er maks av hva du får bruke i mnd uten å konferere med ham.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...