Gå til innhold

Hva er ditt beste tips for å bli mer utadvendt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei ganske rolig jente som så gjerne vil bli mer utadvendt. Er ikke noe problem med den nærmeste familien og vennene mine, men når jeg prater med ukjente, så stopper alt lissom helt opp. Blir så usikker. Så er det noen som har noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn var jeg også, men så bestemte jeg for å slutte å bekymre meg om hva andre synes om meg, og heller fokusere mer på hva jeg synes om dem ;)

Skrevet

Smile mer .Er utrolig hva et smil kan gjøre :)

Skrevet

Smil, og vær bevisst på å bruke litt kraft i stemmen. Da virker du straks mer selvsikker og dermed mer utadvendt. Ikke glem øyekontakt. Hvis du syns det er ekkelt å se noen rett i øynene, så se på øyenbrynene, eller på punktet på nesebeina, midt mellom øyenbrynene.

Og ikke tenk så mye over hva du har sagt og hva du burde ha sagt. få en mer gi-faan holdning. ikke tenkt etter at du har møtt noen, fokuser på noe annet positivt. da tenker du ikke over at det var pinlig, eller om de kommer til å tenke at du er beskjeden eller hva du nå er.

forresten er jeg samme type selv, men jeg etterhvert lært meg å gi mer faan hva andre synes. Javel så virker jeg litt beskjeden, eller så sa jeg masse teit. hvis de er slike personer jeg blir usikker sammen med, så spiller det vel ingen rolle. de kan tenke eller si hva de vil om meg. Det viktigste er at jeg har venner og familie som jeg føler meg trygg på, og som aksepterer meg.

Skrevet

Ta et instruktørkurs i noe du interesser deg for, feks førstehjelp, hund, svømming, o.l

Da må man stå forran mennesker å snakke, å man "herder" seg selv:)

Skrevet

Selvtillitten :) Boost den, så går det av seg selv. Men det kan også vise seg at du kanskje ikke er av den utadvendte typen..men da gjør det ikke noe det heller, for du er sikker på degselv og hvem du er.

Var så sinnsykt sjenert før..og veeeldig bevisst over megselv. Jeg begynte å slappe av å innse at jeg faktisk var en person andre mennesker ville kjenne og bli kjent med :) Så da endte jeg opp som oversosial isteden for. Hehe..

Bare bli trygg på degselv som person. Spør gjerne familie/venner om hva de liker ved deg, som person.

Selvtillitt er ikke bare om du liker "pakken" du kommer i, men også det som er på innsiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...