lillesøster skal bli storesøster Skrevet 10. april 2010 #1 Skrevet 10. april 2010 Lillemor holdt på med dukkene sine i stua i ettermiddag(hun har arvet 2 dukker som har vært mine), og kom å skulle ha hjelp å kle på en av de, fortalte at han skulle ha på den longsen, jeg måtte da si at det er jo ikke en han, det er jo en hun. (har tøykropp, så er jo ikke noe bestemt kjønn) Jeg fortalte hun også hva hun het. Hun kom med forklaringa at men den har jo ikke langt hår. Spurte om de minste barna-jentene i barnehagen hennes har langt hår, og hun kom med den at, nei, det har de jo ikke. mammahjertet mitt overfor dukken sa at ingen kunne kalle min lille dukkejente for en gutt;) Hadde jo ikke vært så farlig da, men men;) Hun påstod også at Elisabeth(som dukken het) kunne også være et guttenavn;) Jeg har ikke tidligere fortalt henne noe om navnet til dukkene da jeg mener at om de skal få navn, så kunne hun finne navn til de selv. Har deres barn arvet dukker og leker etter dere? Duploen vi har er noe som har vært fra jeg var liten, selvfølgelig med noe nyinnkjøpt da søsknene mine var små, og enkelte ting fra eldstemann var liten. Lillemor har faktisk ikke fått noe duplo. Har deres barn navn på dukkene sine? og har de funnet på det selv? husker jeg måtte ha navn på alle dukkene mine, men se at det ikke er så viktig for lillemor. Jeg har faktisk navngitt 2 dukker som ikke var/er mine også, min brors dukke(tror han fikk den som 1-2 åring)(jeg var vel da9-10år) og mine søskenebarns dukke som de fikk da jeg var ca 4 år.
Lene~mor til tre Skrevet 11. april 2010 #2 Skrevet 11. april 2010 Jenta mi hadde dukka og dukkevognen som jeg hadde når jeg var liten, hun hadde ikke noe navn på dukkene sine. Nå leker hun ikke med babydukker lengre. Ungene mine har også hatt duplo som jeg hadde når jeg var liten, nå leker de ikke med det lengre heller for det er jo smålego som gjelder når dem blir større hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå