Gå til innhold

Ballongkateter - noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bli satt i gang på tirsdag. Å hvis jeg ikke var no moden, så ville det bli satt inn ballongkateter.. Syns dette hørtes litt ubehagelig ut.

Merka dere at den var der inne?

Hvor fort skjedde det noe liksom?

Er det vondt?

Vil gjerne høre hvordan andre syns det var :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen??

Skrevet

Hei

Jeg satte inn ballongkateter på onsdag i fbm keisersnittet. Var redd dette skulle gjøre vondt så jeg fikk lystgass og jeg innhalerte fem kraftige magadrag før hun begynte, kjente det men det gjorde ikke vont, fort gjort. Spør om lystgass=) da de tok det ut tok det ca 15 sek, smetefritt og ingen grunn å gruve seg til. Lykke til!

Skrevet

Heisann :) jeg har ikke erfaring! Men skal til sus fre 16 april :) siden jeg har et ks og skal ha en i gangsatt fødsel så blir det ballongkateter på mg og!?om jeg ikke er så moden en kan ta vannet med det samme!! Men det tror jeg ikke :) så.... Har hørt at det er ubehagelig og det kan ta tid før det detter ut! Men er ellers ikke noe greie! Er det jeg klamrer mg til :)

Skrevet

Hei!

Jeg fikk ballongkateter i forbindelse med igangsetting. Jeg var ikke moden og måtte derfor få dette kateteret. Var ikke noe vondt å få satt det inn. Men, var mer ubehagelig etterpå, for da er det jo inni der og "står i spenn" for å lage åpning. Men, jeg dro hjem og la meg på sofaen, for da gikk det bra så lenge jeg holdt meg i ro. Var bare ubehagelig når jeg beveget meg. Fikk litt menssmerter av kateteret.

Fikk satt inn kateteret på formiddagen, og sent på kvelden falt det ut da jeg var på do. Så jeg ringte sykehuset og spurte hva jeg skulle gjøre. Fikk beskjed om å sove godt og komme inn neste dag. Fikk 1 cm åpning av dette kateteret, og neste steg var å legges inn og å begynne med modningspiller.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...