Gå til innhold

Danskeferja med barn? Er det noe særlig da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigers vil spandere tur på oss i september, men vi har da to små barn på 1 og 3 år. Kjenner jeg blir litt skeptisk..

Høres litt upraktisk ut, med barnevogn og trange lugarer, samt sitte inne på en trang lugar og blomstre etter at ungene har lagt seg for kvelden..

Noen med erfaringer å dele her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Knallbra :) Minsten kan vel sove i vogna, størsten i vanlig køye. Dere kan få sengehest i resepsjonen som regel. Dere må jo bytte på å sitte barnevakt da, eller bare sitte og kose dere med en bok og legge dere tidlig? Vi har gjort det mange ganger, og ungene koser seg veldig, og vi voksne også. Pass på å få utvendig luger så de kan se på båter og hav så:)

Skrevet

Dørgende kjedelig, men det er det jo uten unger også.

Skrevet

Skal dere bare fram og tilbake med båten eller skal dere være i danmark også? vi tar båten omtrent hvert år når vi drar på ferie, så for oss er den et helt greit framkomstmiddel hvor vi sover ei natt! Hvilken båt reiser dere med da? Vi har mye bedre erfaring med color line framfor stena line.... På kvelden har vi lagt oss tidlig selv også, med blad/bok.

Skrevet

det funker fint.

dro med lillemann i høst, til københavn. da var vi der i 7 timer og så tilbake. Hadde vognen som soveplass og ellers så løp han rundt og hadde det super gøy. ballrom og andre barn. jeg kunne sitte og drikke kaffe og slappe av.

Skrevet

Trangt fælt og overfylt. Er det som fremkomstmiddel, dere skal på tur til danmark, er det en kjedelig nødvendighet som man må overleve for å ha det gøy når man er vel fremme. Er fergeturen selve "ferien", neitakk..

2 unger som må fotfølges, hadde ikke akkurat vert kjekt å miste en av de av syne midt utpå åpent hav..

Skrevet

Einig med ->>-. Vi tok danskebåten med ein på 2 år, det gjekk greit, men var litt kjedeleg, ja. Ungen sov på madrass på golvet.

Gjest mamma til 2 prinsesser:)
Skrevet

"GRØSS"

Vi reiste med en danskebåt når vi kun hadde 1 barn da.

Men for en stygg og trang lugar, lite å finne på og en overfyllt båt..

Kommer nok til å skje igjen da..for vi må jo til legoland og Danmark en gang...men skal iallefall ikke ta noe nattferje og helst den raske lille båten....

Den båten vi tok da var gammel og stygg, er sikkert mye bedre på de nyere båtene..men de går ikke fra oss....

Gjest mamma til 2 prinsesser:)
Skrevet

fremkomstmiddel=ja

tur retur eller kort tur= NEI

Skrevet

Oslo - København: fine båter, kjekt for unger.

Oslo - Kiel: kjempeflotte båter, super tur for alle

Oslo - Fredrikshavn: helst ikke.

Skrevet

Hmm, blir nesten mer skeptisk nå igrunn, men det er jo noen med positive erfaringer her også da..

Svigers vil feire 60 års dagen sin der, så da må vi vel henge med på lasset også. Turen er ikke bestilt enda, så vet ikke hvilken båt vi skal dra med, men det er båten tur-retur København, med 7 timer i land. Sikkert fint for 3 åringen at vi tar turen til tivoliet tenker jeg.

Men, ellers så høres det igrunn ganske kjedelig ut ja..

Skrevet

Regner kanskje med at siden det er 60 årsdag kanskje det er planer om enten københavn eller kiel. Båtene har badeanlegg,lekerom,kino,gjerne noe eget opplegg for barn osv. Jeg syns det er topp jeg og Isak har storkost seg hver gang :o) Bare gode erfaringer. Vi har reist mye! :)

Stena saga til fredrikshavn, syns jeg er greit om man skal på ferie, men ikke for tur retur...da må det i såtilfelle være en spesiell grunn og midt i uka.

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Skjønner ikke dere som siedr at det er kjedelig? Vi drar med båten til Køben hvert år:) og barna stooor koser seg:D masse å finne på, mange andre barn og fine badeanlegg. Pluss man får 7timer i køben. Vi pleier da å enten gå på tivoliet eller i zoo:D kjempe kjekt for barna, men er det med stena line (eller hva den heter) så er det slitt og en myyye dårligere standard!! Så nei, den fega ville jeg ikke anbefalt nei:) Men til køben?? JAAAA:D

Skrevet

Vi har tatt båten fra Oslo til Kiel med snuppa to ganger - og synes det var helt topp! :)

Siste gangen var hun 13 mnd - og fungerte som bare det. Det er freshe båter - og masse masse plass. Ikke trangt med vogn i det hele tatt, kommer frem overalt - og det er flust med heiser.

Fint lekerom, badeland - og barnevennlig overalt. Vi kjedet oss ikke.

Er litt trangt på lugaren - men vi hadde en sånn fire stjerners lugar - med litt ekstra plass. Barneseng kan du også få:) Er ikke verre en på et hotellrom, synes jeg da - dessuten er man jo ikke der i det hele tatt (",) Snuppa sov i vogna si på kvelden.

Hvis jeg hadde blitt påspandert hadde jeg sagt ja - glatt.

Den båten til Kobenhavn er vel også helt grei (lenge siden jeg tok den - og det var uten barn) og Stena Saga er vel bare sånn partybåt?!

Skrevet

Signerer Milla her jeg. Syns magic og fantasy er to supre båter. masse gøy for både liten og stor.

Vi bruker å dra på en sånn tur kanskje 4 ganger i året og vi storkoser oss. For de små er det lekerom, spillrom, badeland og i ferier er det enda mere gøy for barna. For oss voksene er det spa og show og flere andre ting å gjøre.

Vi bruker å ha en 4 stjernes lugar så får vi litt større plass. Minstemann som nå er to år bruker å sove enten i reise seng eller madrass på gulvet og jenta vår på 5 bruker å sove i ekstraseng som står på lugaren. Fungerer helt supert det. Ellers så har vi et av arna i mellom oss i dobbelsengen:)

På kvelden så sovner minsten i vognen sin mens vi andre ser på showet, ikke noe problem i det heletatt.

Nå er det ikke sånn at vi er oppe til midnatt, men var flere som hadde barnevogner som det sov barn i frem til rundt 22 ihvertfall.

Jeg har ikke vært på den båten som går til København etter at den har blitt pusset opp, men den skal vist være veldig bra den også. Har jo en hel etg med lekerom og en kafe som foreldrene kan sitte på mens barna er der.

Nei ikke skjønner jeg at mange er så negative, for vi stor koser oss på båten og det har vi gjort i mange år.

Og at man må løpe etter barne overalt.... Man må jo passe på dem uansett hvor man er.

Jeg reiste alene med snuppa som da var 4 år i okt og vi storkoste oss, sikkelig jentetur.

Vi skal dit også igjen nå i juni sammen med et vennepar som har to små barn, og vi gleder oss masse allemann.

Hva er det du er så negativ og bekymret for da?

jeg ser bare positiveting jeg med en sånn båtur:) Så tror nok dere kommer til å bli veldig positivt overasket:)

Skrevet

Tror greia er at mange tror det er skikkelig harry (",) Men de Kiel-båtene gir virkelig noe helt annet en de gamle danske-båtene fra vi var små (",)

Skrevet

vi var på color magic med hele slekta i fjor, det var kjempekoselig! det blir hva man gjør det til, hvis man velger å synes at det er teit og kjipt så får man det som oftest teit og kjipt;)

Har reist med kiel eller køben båt 2 ganger i permisjonen, syns det var ett artig avbrekk fra hverdagen.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Jeg er blant dem som ikke ser sjarmen med en slik tur. Hvorfor i alle dager være innestengt i en båt når det er så mye annet mye morsommere man kan gjøre? Bare for så å ha 7 timer i København, 7 timer er jo både for mye og for lite på en gang.

Å ja - jeg har reist med slike båter av forskjellige utgaver og forskjellige type turer mange ganger, så jeg vet hva jeg snakker om og hva JEG mener om det. Jeg har problemer med å skjønne at folk i det hele tatt kan synes det er noe moro å dra på en sånn tur... for å bruke tonen til de som ikke skjønner at andre her kan si at det er kjedelig.

Å dra på cruice er en ting - men slike korte opp og ned turer er forferdelig kjedelig, synes jeg. Båt til Danmark eller Tyskland er transport, ikke kos.

Joda, jeg hadde klistret på med et smil og dratt om det var feiring av bursdag i familien, og det hadde helt sikkert gått bra også, og jeg hadde fint klart å holde min mening for meg selv. Det hadde helt sikkert gått bra med barn også, og hun hadde kanskje til og med kost seg, men det hadde hun nok gjort på mange andre steder også.

Skrevet

Vi dro til Danmark med ferge når eldste var ca 11mnd. Bestilte med barneseng OG lugar til mine foreldre ved siden av. La han etter vi hadde spist middag, og da kunne vi ha på babycallen og bytte på å passe på han i den andre lugaren:) Kan være trangt å få med seg barnevogn ut av bil og oppover på dekkene, særlig på de mindre fergene. Vi hadde med bæresele, det kan være praktisk om ikke minste er for tung

Skrevet

jeger enav de som IKKE synes det er en koselig måte å reise med barn på.

Sikkert greit med små barn som sover i vognen eller litt store barn som kan passe seg selv. Men med småbarn?? NEI TAKK.

Vi har prøvd en gang da eldstemann var 4,5 - GRØSS!!!

Vi hadde bestilt ganske stor lugar, men det blir trangt allikevel. Ikke er det spesielt artig å prøve å få barna til å sove mens du selv sitter i seng og prøver å kose deg med en bok. Selv får jeg nervesammenbrudd av alle de små abrna som fyker sundt på båten og som det ikke virker som noen har kontroll på. lekerommene er sikkert greie de, men å sitte untefor de i time etter time blir vanvittig kjedelig for meg:( dessuten kjeder brrna seg etter et par timer også, og da er det leeeeeeenge igjen!

7 timer i Kjøbenhavn er en vits med småbarn. Sikkert greit når du er voksen og kan nyte bylivet. Men å farte rundt i butikkene er ikke spesielt morsomt for mine unger iallefall. 7 timer er også for lite til å besøkte Tivoli (etter min mening da) hvis man skal ha noe utbytte av det

Skrevet

Jeg hadde ikke giddet å ta båten bare for å ta båten. men som et transportmiddel til Danmark når man skal på ferie, er det et genialt avbrekk i forhold til å kjøre laaaangt.

Eldste vår var tre år da vi var der, og når han hadde sovnet om kvelden - puttet vi han i vogna og trillet ned i restauranten for en bedre voksenmiddag. Vogna sto rett utenfor, så vi kunne se han hele tiden.

Men det forutsetter jo barn med passe godt sovehjerte da. Utvendig lugar er dessuten et must.

Skrevet

Enig med de som synes at det er mange andre bedre ting å gjøre i ferien :)

Jeg har reist mye opp og ned til danmark med barna (for å besøke min familie), da gjerne alene med to små barn og ingen bil. Det er litt slitsomt, men går helt fint :) Så hvis dere er invitert i bursdag på båten er det jo sikkert koselig og det går fint å ha med barn tror jeg.

Skrevet

Enig i at det er mange bedre måter å bruke ferien på.

Men nå var det snakk om en helgetur for å feire bursdagen til besteforeldrene - og i tillegg bli påspandert turen.

Hvis det er dette besteforeldrene vil på 60 års dagen (eller hva det var) - ta med barn og barnebarn på tur - synes jeg det er utakknemlig å ikke bli med.

Fordi hvis man er innstilt på det så kan man få en super tur! (",)

Alt blir kjedelig om man bestemmer seg for det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...