Gå til innhold

Utstående ører

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere som har barn med utstående ører her? Går det an å gjøre noe med det?

Sønnen min ble født med ørene godt klemt inn mot hodet, men nå har de begynt å sprette litt ut. Han er 6 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min har ett øre som står litt ut. Det andre ligger pent innmot hodet. Jeg har hørt at det går an å gjøre et lite snitt bak øret for å få dem til å legge seg inn mot hodet. Har en venninne som har gjort dette som voksen, uten at hun forteller så veldig mye om det;-)

Det kan jo uansett gå seg til, siden han er bare 6 måneder, men det går altså an å rette på det kirurgisk eventuelt senere. :-)

Skrevet

Vi har utstående ører i min familie på min fars side.Har hatt det i generasjoner.

Når jeg var liten prøvde mamma og teipe ørene inntill hodet mitt,men det fungerte ikke. For meg spiller det liten rolle at ikke ørene eligger klistret til hodet mitt.Tross alt, Katrine Søland har og utstående ører, og det er ikke dødlig!

Skrevet

Min mann har to barn som har tatt oprasjon for dette og jeg kan ikke si at det er veldig velykket. Hun ene kan man se en liten forbedring, og hun har operert en gang. Hun hadde ikke gjort det om hun viste det var så vondt sa hun.

Hun andre har gjort det to ganger, og jeg syns ikke det har blitt noe bedre. hun sliter enda med litt vonter etter siste oprasjon som er snart ett halvt år siden.

Så det går ann å gjøre noe med det, men om det blir velykket er en annen sak. Legene sa at dette var en enkel sak, men det føles ikke slik ut nå. hun som har operert to ganger sa legen etter første gang at dette måtte gjøres flere ganger.

Så jeg ville vurdert det grundig.

Skrevet

Jeg er født med utstående ører, men opererte de inn da jeg var 16. Fikk lokalbedøvelse, operasjonen tok vel 30 minutter. Måtte gå med beskyttelse over ørene i en uke, så tok de stingene. Dette er 18 år siden da, mulig de gjør ting litt annerledes nå. Tok smertestillende første døgnet, ellers gikk det greit uten.

En gutt jeg gikk på skolen med, tok samme operasjon da han var 6 år, og ørene hans vokste utover igjen. Min teori er at man bør være ferdig med pubertet/ å vokse før man tar operasjonen.

Ørene mine er i dag like fine som da de var nyoperert, og det er det lureste jeg noengang har gjort! Jeg hadde alltid permanent for å skjule ørene, fra jeg var 11 år. Helt opphengt i de ørene....Takk og pris at permanent var moderne, he he :-)

Skrevet

Jeg opererte ørene da jeg var 13 år, de har ikke sprettet ut igjen ihvertfall.

Jeg hadde store komplekser for ørene mine, brukte alltid pannebånd for å holde ørene inntil hodet, tilg og med under bading.... Sjeleglad for at jeg har fikset dem...

Skrevet

Hei! Datteren min på 3mnd har også utstående ører- broren min sa vi skulle ta litt superlim og lime de inntil hodet:P

broren min hadde også utstående ører da han var liten, men det har vokst seg til og er helt normale nå. Svogern min hadde også veldig utstående ører, og han har operert de, og de ser helt ok ut nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...