Gå til innhold

UV-drakt - lurt eller unødvendig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen erfaringer å dele, eller meninger?

Vi skal til Hellas i mai med jenta på 1 1/2 år, og lurer på om det er lurt å kjøpe badetøy med uv-filter... Det vil ikke være så varmt der nede da, så tipper at vi kommer til å bade (mest i basseng siden det er stort bassengområde på hotellet) - og stå opp igjen. Kommer ikke til å være til og fra bassenget hele dagen, og ellers vil hun ha på seg vanlig tøy.

Men er livredd for at hun skal bli brent, og jeg vet hvor "lett" det er å smøre henne med vanlig bodylotion hvis det trengs, så blir vel ikke noe anderledes med solkremen...

Og - er det noen forskjell på de forskjellige merkene, eller duiger de fra Lindex, Kapp Ahl osv like godt som de dyrere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en på 1,5 år (det snuppa var i fjor), følte jeg ikke behovet.

Vi badet jo sammen med henne og hun fikk ikke være i vannet/vannkanten uten oss.

Vi brukte en bomulls soldrakt når hun var på land (lettere å smøre bare armer og bein) samt solhatt med uv-faktor (som hun stort sett hadde på seg hele tiden). Deretter badebukse av typen flergangs (badebleie) når hun skulle bade.

Skrevet

Vi syns det er lurt, har brukt det på snupp i alle de åra vi har reist til syden. Aldri blitt brent, i motsetning til barna som ikke hadde UV-drakt. Har aldri kjøpt det på kjedebutikk, så jeg aner ikke kvaliteten.

Skrevet

På tax-free, bestilte i det tax-free bladet man får en stund før man skal reise, hvor man kan bestille ting og tang, og så står det klart i setet ditt når du går ombord i flyet. Genialt. :o)

Skrevet

Aha - fikk faktisk det bladet i dag og så de hadde en fra Roxy. Men var bare fra str 2 år.. tror det blir litt stort til min lille jente på 17 mnd.

Skrevet

Tror det vil passe fint, gjør ingenting at de er litt store. Bedre det, enn at de sitter som klistret på kroppen. Men ikke skyt meg om du bestiller og den er alt for stor. ;o) Snupp var 20 mnd når hun brukte en sånn i str 2 år.

Skrevet

Hmm...

Men hvor stor var hun da, sånn ca? Min er ca 10 kg og 80 cm lang...

Er jo sant som du sier, bedre at de er litt romslige...

Kan evt kjøpe med en fra Lindex og, og heller bytte den da vi kommer hjem igjen, hva den andre passer :)

Skrevet

Snuppa var nok nærmere 90 cm og ganske slank, husker ikke hvor mye hun veide.

Skrevet

Jeg har aldri sett behovet. Smører du med 30 eller 50 - og jevnlig, blir de færreste solbrent. Blir det ikke styrete når denne drakten blir våt, da??

Det beste er vel å ikke være på stranda dagen lang uansett.

Skrevet

Kjøpte 2 stk i fjor. Best i test i foreldre og barn. Kappahl hadde den. Ja, de ble prøvd, that's it. Var på Rhodos i 2 uker, Og vi smurt godt og ofte. det funket helt fint. Kjøper ikke uv-drakt noe mer.

Skrevet

Jeg synes det er styrete å smøre på solkrem støtt og stadig jeg da (",) Og tenke på om hun blir solbrent... Og dessuten er det vel ikke bra med for mye solkrem heller?

Og som sagt, så blir hun bare å bruke den akkurat da vi bader - også skifter vi...

Men nå bor vi i nord og går med lue hele sommeren, så vi er vel ikke så vant til sol og sommer (",), spesielt ikke med små barn...

Men fungerer en sånn uv-drakt? Kan jeg la være å smøre på solkrem på de områdene som drakten dekker, eller smører man på just in case? I såfall, så er jo hensikten borte...

Skrevet

Det er styrete med solkrem ja, og du trenger ikke smøre en flekk som er dekket med UV-drakten, den gir full blokk. Når det gjelder bading så tørker drakten utrolig fort. Vrei den godt opp og hengte den til tørk, var tørr på kort tid. I mens satt snuppa under hånduken. Hadde den stort sett på hele tiden, både på land og i vann.

Bor i nord vi også. ;o)

Skrevet

Jeg har veldig lyse barn, og selv om vi smører og smører blir de rød i huden når vi er i syden, så derfor bruker jeg det så lenge jeg får tak i....Kjøpte te nest minste i str 122 i fjor,..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...