Gjest Skrevet 10. april 2010 #1 Skrevet 10. april 2010 Følte meg svimmel,kvalm,skjelven og uvel i går til morgenen.Skulle egentlig til jordmor kl 12 med ny urinprøve pga protein,men ringte ahus og de ba meg komme. Prøven var som dagen før så jeg måtte bli der til i dag for ny prøve,men vesla hadde det bra da,selvom mamma ikke var i slaget! Ble strippet på nytt der inne og fy f.....det var så vondt at jeg så stjerner ei stund! Tror ærlig talt ikke jordmora mi strippa meg på onsdag,det var jo ikke vondt i det heletatt... Uansett så resulterte det kun i masse slim med blod,så nå gikk vel resten av proppen og ei rie....Tulla vil neimen ikke ut enda:)Men greit nok,etter den ene ria fant jeg ut at jeg faktisk ikke vil føde...hehe.. Idag var det kun spor på prøvene så vi fikk dra hjem og det er godt:) De sengene der inne er harde...
mjhanse Skrevet 10. april 2010 #2 Skrevet 10. april 2010 Oida.. Skummelt, men allikevel godt å få god oppfølging. Føde vil du nok uansett ;o) Det er et rent helvete, men gud så herlig når det er overstått! Få kroppen din for deg selv igjen og endelig møte mirakelet )) Pust ut og ikke gru deg. Babyen må jo ut og du kommer til å klare det på din egen fantastiske måte.
brooklyn Skrevet 10. april 2010 #3 Skrevet 10. april 2010 Godt at jeg ikke er den eneste som har ombestemt meg med tanke på føding. Kom på hvor vondt det faktisk var /er, og ble helt på grineren. Har termin i morgen, så det skjer jo hvert øyeblikk, men jeg har faktisk ombestemt meg jeg også. God bedring!
Gjest Skrevet 10. april 2010 #4 Skrevet 10. april 2010 He-he,er min 4 gang da så jeg vet jo godt hva jeg går til",)) Om jeg vil kalle det fantastisk er vel å ta i,men gleder meg til å endelig se vesla og skal nok holde fokus på henne! ))
Gjest Skrevet 10. april 2010 #5 Skrevet 10. april 2010 Ler...ja,vi er utålmodig og bare venter på å komme igang mot slutten men.. Tror jeg har sagt det hver gang at jeg ikke vil dette jeg,hver eneste fødsel",) Men som sagt,vi glemmer det gudskjelov.
Lunda med lillegutt Skrevet 10. april 2010 #6 Skrevet 10. april 2010 Uff ja, jm sa til meg at det med å føde også handler om at jeg må være klar for fødsel. Så nå når jeg får harde kynnere så prøver jeg å overbevise meg selv om at "YES kom igjen", men det blir litt sånn "ja kom igjen", "nei vil ikke", "jo jeg vil", "nei jeg vil ikke", "jo din pyse", "nei tør ikke", "JO JEG SKAL"! Vet ikke om det er å være "klar", men håper noe skjer snart, før jeg blir helt ko ko av å vente på noe jeg gruer meg så sinnsykt til.....
Gjest Skrevet 10. april 2010 #7 Skrevet 10. april 2010 Enig Lunda:) Hver dag tenker jeg at jeg er "klar",men når kvelden kommer og jeg finner den gode senga sier jeg til mannen min"nei,jeg vil ikke føde inatt"..",) Idag bestemte jeg meg for å prøve epidural.Hmm,lest mye for og imot men det får gå som det går,kun brukt lystgass før.Blir man mer pysete med åra tro? Har ikke lyst til å ha så vondt denne gangen jeg....
KirstenAnn64 Skrevet 11. april 2010 #8 Skrevet 11. april 2010 Hei Linnea. Ikke ta epidural. Man blir så redusert etterpå. Jeg hadde det til min første, å sa at dette skulle jeg ikke ha igjen. Jeg har også bare hatt lystgass. Er det beste...Lykke til uansett.
brooklyn Skrevet 11. april 2010 #9 Skrevet 11. april 2010 Jeg sprute jordmor om dette med epidural på kontroll torsdag, og hun sa at det var store individuelle forskjeller. Jeg ville nemlig ha epidural, men ikke hvis jeg kom til å bli sengeliggende og "ødelagt" i ettertid. Hun sa at det behøvde slettes ikke å bli slik, svært mange var frisk og rask like etter fødselen, selv med epidural. Sitter likevel litt på gjerdet, dette er min tredje fødsel, har ikke fått smertestillende på de to første (ikke fordi jeg ikke ville...), så ville gjerne "avslutte med stil". På KK der jeg skal føde har de ikke lystgass, så jeg vet liksom ikke hvilke andre alternativer jeg har enn epidural... Trodde jeg hadde rier i dag tidlig, men nei. Dvs jeg hadde nok rier, men så fikk storebror på 4 år raserianfall da skivene ble skåret i 4 deler istedet for 2, og hylte slik at riene stoppet opp, og lillesøster ombestemte seg. Skjønner henne godt, at hun ikke vil ut i dette spetakkelet....
Lunda med lillegutt Skrevet 11. april 2010 #10 Skrevet 11. april 2010 Jeg hadde epidural sist, ble ikke noe redusert av den etter fødselen (som jeg vet), det var nå heller sting og etterrier som var plagsomt. Men jeg hadde egentlig tenkt å klare meg uten denne gangen, fordi epiduralen tok riene mine sist, og jeg måtte ha fullt drypp og de måtte slå av epiduralen igjen. Så det var ikke mye vits for min del, forlenget bare hele fødselen med 3-4 timer, og det endte med vakuumforløsning. Og det er jo ikke så godt verken under eller etter. På den annen side fikk jeg nok den epiduralen altfor sent i forløpet, får man den i tide er den sikkert ok. Så jeg er ikke helt bombesikker på at jeg ikke skal ha den igjen.
Gjest Skrevet 11. april 2010 #11 Skrevet 11. april 2010 Ler Brooklyn! ) Ikke lett med disse trassanfallene! Hu minste her begynner å få sine egne meninger.Alltid vært veldig medgjørlig og litt i skyggen av brødrene,men nå tramper hun i gulvet og det er nei på alt...Grr kanskje på tide,hun er jo 7 år,men jenter trasser jammen på en annen måte! Herregud,sjonglerer veldig med dette med epiduralen altså...hver gang jeg leser noe nytt ombestemmer jeg meg..(( Det er like mange år omtrent imellom 1-2 fødsel som det er imellom siste og denne...derfor tror jeg den blir max smertefull som de første 2... Men men...kan hende jeg kan få noen råd av jordmoren vi evt får... Takk for svar jenter:)
God gammel aargang - født Skrevet 11. april 2010 #12 Skrevet 11. april 2010 Jeg hadde epidural med min første for to år siden. Den lot meg sove/slumre de siste 5 timene før pressriene startet, og da var jeg så god som ny. Full følelse hele veien og opp av senga umiddelbart etter fødselen og rett i dusjen. Tror nok jeg hadde vært dønn sliten og hatt vansker med å føde normalt uten hjelpen fra epiduralen. Men vi er forskjellige, og reagerer sikkert også forskjellige på de forskjellige smertestillende midlene. Dessuten vil jeg tro det er forskjellige fra sykehus til sykehus hvor mye man setter - og når.
Gjest Skrevet 11. april 2010 #13 Skrevet 11. april 2010 Ikkesant..) Skulle ønske det var bare slike erfaringer,da hadde valget vært lett! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå