Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #1 Skrevet 10. april 2010 I utgangspunktet tenker jeg at jeg skal være totalavholden gjennom svangerskapet. Samtidig kjenner jeg at jeg kommer til å få veldig lyst på et LITE glass hvitvin etterhvert! Faktisk allerede i dag! Er godt orientert om hva helsemyndighetene mener, men det sniker seg inn en tanke om at i andre land er reglene annereldes, og at "før i tiden" viste man ikke dette og det gikk jo bra likevel... Jeg kan tenke meg at mitt "behov" for vin vil dreie seg om et lite glass i uken. Vet ikke om jeg har samvittighet til det når det kommer til et stykke. Hva praktiserer dere?
Gjest Skrevet 10. april 2010 #2 Skrevet 10. april 2010 Har ikke drukket en dråpe alkohol siden testen viste positivt. Jeg er en skikkelig vinelsker, men jeg tar ikke sjansen selv om det kan gå bra, mange andre gjør det, i andre land er det vanlig osv. Min fornuft sier meg at jeg ikke burde gjøre det og min samvittighet vil ikke la meg gjøre det. Det er ikke snakk om så mange månedene uansett. Vin kan jeg alltids drikke senere;)
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #3 Skrevet 10. april 2010 Er du stokk steike teit jente? Gidder ikke si noe fornuftig til deg engang, da du helt sikkert ikke gidder å høre! Venter sikkert på en kommentar om at noen andre gjør det eller har gjort det for å få en bekreftelse på at det er greit.. Hadde jeg kjent deg ville jeg fillerista deg, du fortjener ikke å få barn om du er så sykt teit!
Bolle i ovnen [HØYGRAVID] Skrevet 10. april 2010 #4 Skrevet 10. april 2010 Skjønner deg veldig godt, og har hatt akkurat de samme tankene selv. At et bittelite halvt glass en sjelden gang er helt sikkert ikke skadelig. Det gikk jo stort sett bra før? Kan ikke være SÅ farlig så lenge det er så lite. Har noen ganger tenkt at IDAG skal jeg drikke et halvt glass vin, det blir godt! - Men når glasset står foran meg har jeg mistet helt lysten, og samvittigheten spiser meg opp. Veldig glad for det altså, så en slurk vin er alt jeg har drukket siden jeg fant ut om graviditeten.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #5 Skrevet 10. april 2010 hmmm... det er som er så himla vanskelig med alkohol under svangerskapet, er at man aldri kan vite 100% at det går den ene eller andre veien :/ mange kan drikke både ett og to glass om dagen, og babyen er frisk som en fisk, andre kan drikke litt en gang ila svangerskapet og får et sykt barn:( Det beste er derfor å holde seg helt avholden. Ingen kan vite hvordan din kropp og ditt foster reagerer på alkohol, og man kan ikke teste det heller, så da er det et stort sjansespill ..... Alkohol er ikke noe du trenger for å overleve, og får du helt abstinenser av å holde deg foruten i 9 mndr, da sliter du med et eller annet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå