Gå til innhold

str på hentesett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter litt med å bestemme meg. Har termin om en uke og i dag kjøpte vi hentesett til vi skal hjem fra sykehuset. Jeg hadde for meg at jeg skulle kjøpe i str. 50 så da gjorde vi det. Men når jeg kom hjem ble jeg plutselig i tvil.. Skulle vi kjøpt str. 56?

Er jo ikke sagt annet enn at barnet er normalt stort. Men er så redd for at settet ikke skal passe, at det er for lite. Skulle jeg ha byttet til str 56 eller tror du det blir alt for stort?

Hilsen en uerfaren førstegangs ;) hehe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min første var 53 cm og 4400 g, men han svømte i str. 56, så jeg går ihvertfall for 50:o)

Skrevet

Når vi fikk vår første hadde vi med str 56 på sykehuset, det var en ganske morsom affære gitt ;) Han druknet i det! Så denne gangen blir det str 50 uten tvil :D

Han var forresten 3198g og 49 cm. Ikke den største :)

Skrevet

Gutten min var 50 cm lang og veide 3800 når han ble født, og 50 var altfor stort. Du burde ikke bytte!

Skrevet

Jeg har pakket med 3 hentesett i ulike størrelser. Best å være på den sikre siden

(og jeg lurer fortsatt på hvorfor baggen ble så stor, hehe;)

Skrevet

Jeg hadde med klær i både str 50 og 56 på sykehuset. Hun hadde på klær i str 50 på vei hjem, men str 56 var ikke større enn at vi kunne brette armene litt bare. Hun var 3750gram og 53cm lang.

Skrevet

He-he, jeg fikk så mange kommentarer på at magen var så stor sist jeg var gravid (førstegangsfødende den gangen) - så jeg var heeelt sikker på at jeg kom til å få en stor baby og kjøpte bare str. 56 :-) Meeeen.. ut kom en gutt som var 3370 g og 49 cm, og til og med str. 50 var litt stort. Så da måtte jeg sende mannen min ut for å handle litt :-) Det tok en liten stund før jeg kunne bruke alt jeg hadde kjøpt i str. 56.

Med mindre du får en ganske stor / lang baby, er nok str. 50 bra! Det er det de aller fleste nyfødte må ha. Så jeg ville beholdt det du allerede har :-) Jeg skal iallfall ha med str. 50 på sykehuset denne gangen.

Skrevet

Min første var 3990 gr og 52 lang, og str 56 var for stort..

Har nå kjøpt i str 56 likevel, for jeg fant noe jeg SKULLE ha for det var så fint :) Og det begynte ikke før i str 56.. Så da får han heller svømme litt ;)

MEN tror ikke du trenger å bytte klærne =) Str 50 blir bra =)

Skrevet

Jeg har vært på shopping i dag, og handlet stort sett i str. 50 :-)

Skrevet

Jeg pakket en bukse i 46 tror jeg det var(sånn uten fot, så da kunne den passe babyen litt lengre) og body i 50, og et annet sett i 56 tror jeg. Hadde hvertfall 2 sett..

Gråt nesten da lillegutt svømte i klærne i strl 50.. Følte meg skikkelig hjelpesløs, men fikk dratt raskt til butikken og kjøpt en til bukse i "prematur-størrelse". (ungen var IKKE prematur)

Men er du usikker, ville jeg bare pakket 1 sett i strl 50, og 1 i strl 56. :)

Skrevet

glemte å skrive at det gjaldt sist jeg fødte.

Denne gangen tar jeg kun strl 50, og legger klar et sett i strl 56 hjemme som mannen kan hente om det blir nødvendig.

Skrevet

jeg hadde 56 hadde ingen plagg i 50...gutten min var 55cm så det på 56 fikk jeg bare brukt et par ganger,,,

Skrevet

Takk for mange svar :) Sitter fortsatt og veier litt for og i mot. Det settet vi kjøpte er fra Stummer, og jeg syns det virker mindre i str enn andre klær. Nei, tror jeg må dra i butikken og måle på mandag!

Jeg selv var godt over 4 kg og i følge min mor er 50 veldig lite. Men så var mannen min snaue 3 kg. Så håper på noe i mellom der :)

Fint å høre deres erfaringer og meninger om str i klær. Er ikke så lett alltid!

=)

Skrevet

Jeg kommer til å satse på str. 50. Det passet bra med førstemann, han var 3670 og 51 cm lang. Str. 50 var mer enn stort nok i begynnelsen.

Skrevet

Jeg har aldri brukt babyklær mindre enn str 56. Førstemann var 4150 og 54 cm, nummer to var 3950 og 52 cm. Klærne i str 56 passet fint til begge.

Skrevet

Om du ikke skal bruke egne klær på sykehuset, og ikke har så altfor lang vei hjem, så kan du vel bare be mann/noen i familie om å hente noe større, om du ikke satser på å pakke 2 hentesett(ett i hver strl)?

Er enig i at det ikke er så lett med klær. Mitt store dillemma denne gangen er hvor mye jeg skal kle på ungen(termin i slutten av juni).

Håper du treffer et valg du føler deg komfortabel med;)

Skrevet

Jenta mi veide ca 3 kg og var 46 cm. Hadde hentesett i str 46 og det var for stort.Så vi tar ikke med større enn 46 vi:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...