Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #1 Skrevet 10. april 2010 Jeg er oppriktig bekymret. Ikke halshogg meg nå. Sønnen min på 8 mnd har en kjempeliten tiss. Den er så liten at det egentlig bare er hodet som stikker ut, og når jeg løfter beina hans for å skifte bleie f eks, så er det bare en liten hudkrøll som vises. Hvis jeg trekker fettet rundt litt tilbake kommer den bittelitt ut. Sammenlignet med andre barn på hans alder er den utrolig liten, og jeg er som sagt oppriktig bekymret. Søskenbarnet hans på 5 år kommenterte hvor knøttliten den var i går da hun skulle hjelpe til å skifte bleie (hun har selv en lillebror på ett år), og det er så sårt, får jeg vil jo ikke at gutten min skal plages med dette når han blir større. Vil den bli unormalt liten når han blir større også? Det skal sies at faren sin ikke er av de største heller.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #2 Skrevet 10. april 2010 Det er ikke dermed sagt at den kommer til å være liten i errigert tilstand! Min samboer har en liten tiss når den ikke er errigert, ca 4 cm eller noe sånt, men utrolig nok så er den faktisk 17-18cm når den er stiv!!
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #3 Skrevet 10. april 2010 Dette aner jeg ikke noe om, her har vi litt motsatt problem. Treåringen her har hatt stor tiss helt siden han var baby. Jeg blir helt paff over hvor lite som er der når jeg skifter bleie på andre unger. Men tviler på at det har så mye å si, begynner den ikke først å vokse til sin endelige størrelse når de kommer i puberteten? Foreløpig skal den jo ikke brukes til noe annet enn å tisse med:)
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #5 Skrevet 10. april 2010 Jeg synes faktisk du skal ta opp dette med legen deres jeg. Det er noe som heter mikropenis, og som er en tilstand jeg mener kan behandles. Sikkert ikke det det er, men mye bedre å gå til legen og høre hva den mener. Så behøver du jo ikke bekymre deg mer:-)
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #7 Skrevet 10. april 2010 Han er jo bare 8 mnd så jeg syns ikke du skal stresse. Han er vel undersøkt av barnelege da han var 6 mnd? Har ikke legen kommentert det så er nok ikke noe å tenke på. Jeg har to gutter og eldste mann har alltid hatt liten tiss men nå er han snart 5 år og tissen vokser med ham. Den er ikke stor akkurat men mer normal enn liten.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #8 Skrevet 10. april 2010 Forstår godt bekymringen. Verden er brutal og små avvik kan få hjertebristende konsekvenser. Min hadde og liten når han var på samme alder. Men den har blitt større. Nå er han 5 og er helt normal. Så i album av min svoger og så han hadde omtrent ikke tiss. Omtrent usynlig. Men min mann påstår den mannen er helt normalt utstyrt i voksen alder.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #9 Skrevet 10. april 2010 Takk for svar. Det skjærer i et mamma-hjerte å tenke på at dette er noe han kan komme til å slite med.. Noen fler med samme erfaring, der det (forhåpentligvis) har ordnet seg med tida? HI
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #10 Skrevet 10. april 2010 gutten min på 4 hadde også liten penis som baby.. det er helst det siste året den har vokst, og er nå helt normal! Jeg så i album til min svigermor at min mann hadde samme penis når han var liten..og den er slettes ikke liten nå Men som ei anna sier her, så finnes det noe som heter mikropenis, som kan behandles.. men legen hadde nok kommentert det til nå hvis du burde gjøre noe med det
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #11 Skrevet 10. april 2010 Har også en liten gutt på 8 mnd. Har ikke akkurat målt, men den varierer mye. Helt fra å være som en innskrumpa snegle til 3-4 cm når den blir litt stivere. Er gutten din sin tiss like liten bestandig? Ja, vi mammaer bekymrer oss for mye rart. I voksen alder er vel ikke størrelsen det aller viktigste, men hvordan den brukes.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #12 Skrevet 10. april 2010 Ja, den er egentlig like liten bestandig. Eller, kanskje ikke hele tida, ser den litt bedre noen ganger. Men ser den aldri stiv, er det unormalt? HI
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #13 Skrevet 10. april 2010 Har ikke peiling. Dette er første gutten min. Hos han blir den gjerne litt stivere når vi vasker han nedentil. Spør på helsestasjonen om du er bekymret, men tror egentlig ikke du trenger å uroe deg. Dette er nok veldig individuelt.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #14 Skrevet 10. april 2010 Kan ikke svare deg ang str, men ang det å få ereksjon... Kan ikke si jeg registrerte noen ereksjon på ham før han var godt over året, kanskje nesten 2... Vet ikke om det er normalt eller ikke, men han virker normal på andre måter....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå