Gå til innhold

Barbering/ voksing før fødsel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, er helt i villrede her... Vet ikke hva jeg skal gjøre.. Har de siste årene vokset bikinilinjen fordi jeg får så sinnsykt med røde prikker/ inngrodde hår dersom jeg barbere og også litt om jeg bruker hårfjerningskrem.

Gikk og vokset meg ca halvveis i graviditeten og da reagerte huden min noe voldsomt! Var veldig vondt, begynte å blø enkelte steder, var rød og sår i mange dager, OG fikk inngrodde hår som ved barbering.. Var kjempeskuffet.. Spurte hudpleieren om det var voksen jeg kanskje reagerte på, men hun trodde det heller var pga graviditeten og hormoner, at huden er mer sensitiv nå.. Jeg så ikke ut.. Men dette var også på et annet sted enn der jeg pleier å gå, så lurer på om det kan ha vært voksen eller denne hudpleierens teknikk??

Har etter dette barbert meg noen ganger, men resultatet blir alltid kløe, røde prikker og inngrodde hår.. Og konsekvensen av dette er arr og at nå vokser det en jungel der nede... Har SÅ lyst til å bli kvitt litt av dette og føle meg litt "freshere" før fødselen..

Så hva gjør jeg? Skal jeg gi voksing en ny sjanse? Er i uke 37..

Og, noen som vet om hudpleiere i Bergensområdet som bruker voks uten slike strimler? Voksen smøres på, og så tar en tak i selve voksen og river den av igjen.. Fikk prøve det i utlandet en gang og da var huden MYE bedre etterpå og det var mindre vondt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Voksing på meg og, ble et rødprikkete resultat :(

Så jeg kjøpte en tube med veet hårfjerningskrem før jeg fikk minsten. Smørte på over alt og ble skikkelig fresh til fødsel ;)

Skrevet

jeg har samme problem med rødprikket hud etter barbering og hårfjerningskremer...prøvde voksing en gang, og det var det vondeste jeg noen gang har opplevd..pluss at jeg gikk med hudløse/brannskadete områder under armene og bikinilinjen i nesten en uke etterpå..

gikk fint med legger og lår..og jeg var veldig fornøyd med resultatet sånn etter ca 1 uke, når sårene var grodd og huden var hel og fin igjen..

men det var et helvete den uken, hadde problemer med å bevege meg..

og viste skaden under ene armen til ei på apoteket for å få noe som lindret..og hun var helt sjokkert..så ut som annengrads forbrenning sa hun..

det som gjorde dagene etter levelig var å puddre stedene med potetmel..OFTE...da gjorde det ikke så vondt..

men i ettertid så lurer jeg litt på om det var hudpleieren som ikke kunne jobben sin skikkelig..for det skal jo ikke bli sånn vel???..

hun unskyldte seg hele tiden med at det var jeg som hadde kraftig hårvekst og at det var vanskelig og vokse meg...

men det skal da vel ikke ha så mye å si..??? hvertfall ikke når man går på salong og betaler dyre dommer for å få det gjort..

har nå lyst å prøve igjen før sommeren, men kommer til å gå et annet sted..og opplyse om reaksjonen forje gang...

Skrevet

1324 her igjen..

glemte poenget mitt..hehe

til vanlig bruker jeg ladyshave, og det funket tipp topp for meg..

kan jo tenke meg at det er vanskelig med stor mage da..

men man får ikke prikker og inngrodde hår hvertfall..

og resultatet blir ikke helt glatt, men det får våge seg..det ser bra ut hvertfall :)

Skrevet

Fresh til fødsel - morsomt uttrykk:-) Nå var du skikkelig gøy på musa, du:-D hahaha

Skrevet

Ville ikke være helt glatt til fødselen jeg da, føler meg så naken da.. hehe jada jeg er litt rar der, men tenkte at siden så mange skulle se meg der nede så ville jeg ikke føle meg naken. Akurat som at jeg ikke er like naken med litt hår der...

Jeg glattbarberte meg to uker før termin jeg. Da hadde det rukket å gro litt ut før fødsel (1 uke over termin) uten at det så ut som en skikkelig busk!!

Når sant skal sies så ga jeg fulstendig blaffen i hvordan jeg så ut under fødslen så når alt kom til stykke kunne jeg hatt alle mulige frisyrer...

Skrevet

Signerer. Dette er altså det aller siste jeg tenker på, og jeg tror det er det siste sykehusansatte tenker på også. Men jeg har vurdert å be mannen min ta en liten stuss, for det begynnner nok å bli litt langt der ned. Mest for komfort :). Det er lnge siedn jeg kunne se noe der nede, så jeg tør hvertfall ikke begynne med høvel på egen hånd, gud vet hva som vil skje da, haha.

Skrevet

Uff ja, er såpass stor nå at jeg tør liksom ikke å prøve å finne fram med høvelen, redd det blir et vondt og blodig resultat.. Men uansett så får jeg som nevnt sånne forbanna røde prikker og inngrodde hår av det..

Tror jeg må prøve med hårfjerningskrem.. Og krysse fingrene! Skal ikke ta bort alt, bare "rydde" litt, he he :) Vet at jm på føden sikkert ikke bryr seg, men for min egen del ønsker jeg å ta litt vare på det området uansett.. :)

HI

Skrevet

hei.

på face-it i bergen, i enden av gågaten (de har nettside) bruker de et tjukt lag med voks som rives av uten strips ved brassilian wax. de bruker det i "midten" om du skjønner, og strips/tøyremser på resten, men du kan jo kanskje be dem om å bruke bare et tykt lag med voks over hele området...

Skrevet

Takk for tipset! Kanskje jeg skal forsøke hos de...

Mange andre som har erfaring med at huden er altfor følsom til voksing under graviditet? Lurer liksom på om jeg kan regne med at det som hendte meg sist var en engangsgreie pga graviditeten eller om det vil bli like ille om jeg vokser meg igjen nå, såpass seint i svangerskapet...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...