Gå til innhold

Kan 4-åringer være ute alene og leke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke hovedvei i nærheten, men heller ikke inngjerdet område, så det er biler her. 30 sone. Han er veldig snill og grei. Hadde dere turt? Kan ikke se lekeplassen fra huset, men det er bare 50 m.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

4 åringen her er ute alene, men bare i hagen. Hadde nok blitt med til lekeplassen.....

Skrevet

Min 4-åring får ikke lov å leke ute alene, kun på terassen..

Skrevet

får lov å være utfor huse her eller når vi er hos familen som har ei datter på samme alder så er de utfor å leker..

Skrevet

Mitt barn har vært ute alene siden ho var 2,5.Men bare i hagen, og slik at jeg kunne se henne fra huset. Nå er hun 5,og vi bor på ett annet sted.Jeg kan ikke lenger se hele hagen fra vinduene,men her er det innegjerdet.

Skrevet

Vil si det kommer mye ann på hvor i landet dere bor, og hvor mye du stoler på barnet.

MIn 4 åring får lov å gå til lekeplassen alene, er ca 50-100 meter fra huset vårt, må ikke krysse traffikert vei. Blir hun derimot lenge, så går en av oss å ser til henne. Er trygg når hun er med broren som er 5 år eldre.

Men forøvrig, så fikk ungene gå dit når samboers datter var 4 år, og min sønn 5, de gikk ofte alene da, jeg følte det ikke var noe problem, men vet ikke om hennes mor hadde vært av samme oppfatning om hun hadde visst om det.

Skrevet

Du tuller? Dette kan jeg bare ikke ta seriøst. Ingen lar en unge på 4 år gå utenfor syne i et traffikert område! "Han er veldig snill og grei"... Hva med ungene som blir overkjørt, er ikke de snille og greie, da? En 4 åring er ikke moden nok til å forstå trafikken.

Dagens spøk, dette...

Skrevet

Min datter har vært ute siden hun var litt over tre år. Oftest med storebror eller kompis på fem år. Hun har bare fått være der vi ser henne, men altså ikke innenfor noe inngjerdet område.

Skrevet

min paa 3,5 aar faar leke alene i gata vaar og har gjort det siden han var 3 aar. Samme med broren.

Skrevet

Kommer veldig an på hvor man bor og hvordan 4-åringen er! Vi har to jenter på 4 og 7. De er alltid sammen ute alene (og sammen med 3 andre jenter). Vi bor i et tett byggefelt. Masse barn som er ute hele tiden, 30 sone. Ser lekeplassen fra huset og har stor plass utenfor til sykling. 4-åringen er også flink til å passe seg for biler (ser seg i alle fall før hun går over en vei).

Men som sagt...alt ettersom!! Er du usikker hadde jeg nok ventet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...