Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #1 Skrevet 10. april 2010 Jeg skal lage dåpskake til gutt. Og tenkte jeg skulle lage den lys blå. Noen som har tips?
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #3 Skrevet 10. april 2010 Den eneste måten å få det til på er jo å bruke blå konditorfarge.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #4 Skrevet 10. april 2010 Hhe... Oki...men bare knar jeg det inn i en pakke med kjøpe marsipan da? Er det eventuelt bedre å bruke Marsmelows fondant? HI
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #6 Skrevet 10. april 2010 Med blåbærsaft så blir det smak på marsipanen selvfølgelig. Men ja kna det inn. Den blå fargen du får kjøpt på vanlige dagligvareforretninger er veldig turkis. De selger farger som er penere og mer "dekkende" på panduro og jernia! De er dyrere, men de er veldig fine og du har de jo lengere. Eneste er at de kan ikke brukes i krem om du hadde planer om det.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #7 Skrevet 10. april 2010 Tusen takk for svar! Da skal jeg prøve meg på jernia. Forresten. er det noen som vet hvor jeg kan få tak i slik spray så kaken blir mer glinsene? HI
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #8 Skrevet 10. april 2010 Blåbærsaft gjør vel marsipanen rød, ikke blå? Du får farge på de fleste kjøkkenutstyrsforretninger. Spray/glitter til kaken kan det også tenkes at noen av dem har, og ellers kan det bestilles fra Cacas.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #9 Skrevet 10. april 2010 Jeg fåretrekker abselutt mmf... Men det er nok smak og behag det der altså.... =)) Da kan du ha i farge når du smelter marshmelowsen, så slipper su å kna så mye Også er den lettere og forme og legge på kaken =))
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #10 Skrevet 10. april 2010 12:42 så bra! Alt som er lettere er å foretrekke ;-) Men blir det ikke kræsj å legge mmf på en bløtekake? Eller går det fint? Tilfeldigvis noen som har en oppskrift på god kake som jeg kan legge mmf på? Evt oppskrift på MMF? Jeg skal nok alltids klare å finne det selv altså. Men gode velutprøvde oppskrifter mottas med stor takknemlighet ;-D HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå