MammaogHerman.blogg.no Skrevet 10. april 2010 #1 Skrevet 10. april 2010 Se bloggen min: http://mammaogherman.blogg.no/ Og kom gjerne med tips til meg om hvilke!
GuttemammaX3 Skrevet 10. april 2010 #2 Skrevet 10. april 2010 Barnet mitt får ikke ha egne kjæledyr som han har ansvar for selv nei, og det er ikke så mange typer husdyr jeg liker. Jeg vil ikke ha katter i hus fordi de drar inn halvdøde mus og fugler, ikke kan dresseres til å holde seg borte fra sofaer og stoler, blir hår over alt osv osv... Jeg har heller ikke sans for smågnagere og fugler i bur... Vi skal ha en hund, som blir familiens kjæledyr på sikt, men det blir ikke på et par år ennå. Vi må ha tid til god dressur og lange turer, så vi bør ha litt eldre barn når vi går til anskaffelse av hund. Vi skal bygge en liten hønsegård og ha noen høner her, det er mannens ønske og prosjekt, og jeg synes det er hyggelig, har vokst opp med høns hjemme. Får vi et veldig hesteinteressert barn, eller veldig lyst til å prøve oss med et par sauer eller griser om et par år, så har vi stor nok eiendom til å prøve ut det, det er greit for meg, bare det ikke er dyr som skal inn i huset:)
storm i et vannglass Skrevet 10. april 2010 #3 Skrevet 10. april 2010 Hei! Vi har en new foundlandshund- de er store, trenger mye pelsstell, en del mosjon, trening både fysisk, men også psykisk. Den er er perfekt familiehund! Lever i troa på at barn ikke skal ha dyr selv, men at det er familien som har det:) Har en datter på 3 mnd, og samspillet mellom hunden og babyen går veldig bra. Han er veldig rolig, og har heldigvis ikke blitt sjalu. Hunden har fått vært med hele veien. Sett på bleieskift, amming, lov til å ligge ved siden av vogna.
kua kalva,drektig igjen Skrevet 10. april 2010 #4 Skrevet 10. april 2010 kan vell ikke akkurat si at det er barna som har kjæledyr, men vi har dem sammen vi har 2 hunder (border collie) de brukes i gjeting, ldighet og spor. så har vi 2 katter, som bare er søt og leken, de er inne hele døgnet siden de er så liten ennå, o ørna har allerede tatt en katt fra oss, så de skal være inne til de er blitt store nok til og være mere med i fjøsen. så har vi 2 hester, en er min og en er jentungen sin, skal kjøpe en ponni til slik at guttungen og kan være med og ri når han blir litt større. hønsene er jentungen sitt prosjekt, jeg hjelper selvsagt til, hun er jo bare 5 år sauene er våre ilag, de koser vi oss med, og jeg trener hundene på dem, jentungen får eget flaskelam i mai, ogdet glder vi oss til, jeg må selvsagt ta ansvaret for den, men det er morro for barna. hadde marsvin men de døde, men barna var veldig flink til og gjøre rent og mate de. alt i alt tror jeg barn bare har godt av og vokse opp med dyr, vi har jo veldig mange, men vi har også veldig mye kos med de, og barna lærer seg ansvar og så mye mer, men de lærer også at dyr er mat, og slaktingen har de alltid vært med på
winneboo Skrevet 10. april 2010 #5 Skrevet 10. april 2010 Vi har hund, men det er hele familien sin da. Datteren min er altfor liten til å ha eget kjæledyr(4 år) Jeg hadde katt når jeg bodde hjemme hos foreldrene mine. Men den greide seg for det meste selv da. Men kan ikke helt kjenne igjen beskrivelse på en katt som blir gjort lenger her oppe. Den kom aldri inn med mus eller rotter, hoppet aldri opp i sofan, røytet nesten ingenting osv. Men nå er jo katter forskjellige da Ellers hadde jeg også kanin fra jeg var 10 år. Men selv om den var "min" deltok hele familien med vasking av bur og mating osv.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 11. april 2010 #6 Skrevet 11. april 2010 Nei. Barn skal ikke ha kjæledyr. uansett hvilken type kjæledyr. Syns det er en uting å kjøpe dyr til barn. Iallefall kanin, katt og hund.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 11. april 2010 #7 Skrevet 11. april 2010 Jo, også marsvin, hamster og ilder, deguser, fugler og fisker++.. Syns ikke noe om om at barn har dyr.
Gjest Skrevet 11. april 2010 #8 Skrevet 11. april 2010 Nei. Men en dag skal vi kjøpe oss rasekatt og da skal barna få være med å ha ansvar for pusen sammen med oss voksne.
Frøken Løken Skrevet 11. april 2010 #9 Skrevet 11. april 2010 Eg håper inderleg at barna mine aldri spør om å få kjæledyr, for det er virkelig ikkje aktuelt i vårt hus. Verken eg eller mannen er spes glad i dyr. Foreløbig trur eg ungane sitt behov for dyr blir dekt av det asorterte utvalget hos besteforeldra der dei har god tilgang på hest, hund, katt, sau, papegøyer og fisk. Skulle holde lenge det.
Panterjenta85 Skrevet 11. april 2010 #10 Skrevet 11. april 2010 Her er dyra familiens. ikke barnets eller mor/far sitt. Man kan jo skaffe seg dyr og si at det er barnets, men man kan ikke dermed gå ut ifra at barnet klarer å ta vare på det eller ikke gå lei det etter et par uker.. derfor skal ikke barn få ha egne dyr som ikke det til syvende og sist er foreldrene som sørger for. Familien jeg kommer fra fikk katt da jeg begynte på skolen og det ble vel egentlig min katt. Samme som familien vår tidligere fikk hund som i grunn ble ene søstern min sin hund, det var hun som ville ta ansvaret og hun som ville trene lydighet med hunden. Men til syvende og sist var det familiens. Da søstern flytta hjemmefra var familiehunden igjen hos oss. Men jeg syns absolutt at om foreldrene klarer det bør barna vokse opp med dyr rundt seg. Det er utrolig sunt for de. Uten at jeg har sett noen forskningsrapport på det mener jeg å huske at jeg har lest at barn som vosker opp med dyr ofte ikke utvikler allergier mot dyr. Har vel noe med tålegrense å gjøre at allergiene blir "brutt" ned over tid fordi barnet stadig blir utsatt for allergenet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå