Gå til innhold

Bryllup i kort kjole...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes du det var kjekt at hun synes det var trasig at du fikk hundrevis av fine kommentarer? Klarte du ikke å gi henne den ene dagen?

Ja, jeg synes det med kleskode er ganske viktig i bryllup, kjole kortere enn til knærne er rett og slett trashy i bryllup. Hadde noen kommet i mitt bryllup i tunkia og tights, altså HVERDAGSANTREKK med mindre de var høygravide og dagsventende, hadde jeg følt at de ikke brydde seg nevneverdig om hverken bryllupet mitt eller den jobben jeg la ned i forberedelsene. Samt at vi spesifiserte antrekk i innbydelsene.

En bekjent av meg giftet seg for noen år siden. Svigerinnen hennes kom i hvit dress. Avogtil lurer man på hvordan hodene er skrudd fast.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fulgte dresskoden og det var lang kjole, jeg hadde ingen planer om og "ta i fra" dagen hennes..selfølgelig synes jeg jo at det var litt dumt at det ble sånn, men ærlig talt jeg må jo få lov til og ta på meg en kjole jeg selv synes er pen i, at folk kommenterte at jeg så pen ut i den og at kjolen var fin kan ikke jeg noe for.

Skrevet

Jeg bruker å tone ned bekledningen min i bryllup, av respekt for bruden. Tar ikke på ned fineste kjolen jeg har for å fremme meg selv mest mulig, det finnes det andre dager for i året :)

Er man veldig pen kan man jo ikke noe for det akkurat, men er lov å ta litt hensyn hvis det er mulig. Komplimenter får vel de aller fleste, og det er vel norm å både gi og få uten at man mener stort med det.

Har bruden blitt sur er hun enten nærtagen, eller så har du bæsja på leggen.

Skrevet

Personlig kan jeg ikke fordra bryllup, men har noen først invitert meg får de jaggu ta meg som jeg er og...

Om jeg velger å gå i bryllup i tights og tunika så er det pinadø ingen som har noe med det! Om brudeparet synes dette er forferdelig så burde de tenkt på det før de inviterte meg for å si det sånn. Det er jeg som gjør dem en tjeneste ved å stille i bryllupet deres, litt kjedelig om ingen kommer i bryllupet ditt liksom. Så da kan de da ikke innbille seg at de skal bestemme hva jeg skal ha på meg i tillegg. Er jeg ikke bra nok for dem er det faktisk deres problem og ikke mitt - var de som inviterte meg i utgangspunktet!

Til deg som så tydelig indirekte svarte at hun ikke kunne komme i rødt: Jeg hadde nok antakelig valgt rødt, grønt eller hvitt i ditt bryllup etter den avhandlingen der :)

Skrevet

For en uoppdragen kvinne uten noen form for etikette du er. Jeg er glad jeg ikke har den type mennesker i min omgangskrets.

Skrevet

Haha, tenkte det samme. Veldig frekk og barnslig oppførsel, og rødt eller hvitt i bryllup? Snakk om å være på jordet. Får håpe de som kjenner deg vet hva de går til hvis de inviterer deg i bryllup, eller at de kjenner deg og lar være... Huff for et kvinnemenneske.

Skrevet

Ha-ha, jada jeg er både frekk og barnslig!

Heldigvis har jeg ikke venner som noen gang ville drømme om å ha galla i bryllupet sitt. Man velger sine venner og de man velger har man vel gjerne noe felles med... I de bryllupene jeg har vært har det vært gjester med både bunad og røde, hvite og grønne, korte, lange, trange og vide kjoler - (sågar en brud i grønn kjole...), buksedrakter og samedrakt.

Hadde jeg blitt invitert i et bryllup med kleskode galla hadde jeg nok ganske enkelt takket nei, det er ikke meg og jeg ville føle meg helt malplassert. Men, som sagt, man velger sine venner og jeg tror de fleste av mine tenker som meg på dette punktet. Det viktigste er at folk kommer, at alle har det hyggelig og at dagen blir vellykket, ikke at folk står som stive statister og bare ønsker seg hjem...! Du ser aldri meg i en rosa silkekjole for å si det sånn... (ikke kan jeg se for meg noen av vennene mine i en heller... ;)

Skrevet

Herre. Sånne bridezillas som denne tråden gir opptil flere kremeksempler på, er grunnen til at jeg sjeldnere og sjeldnere går i bryllup, med mindre jeg skal være forlover eller toasmaster eller gifte meg sjæl.

Hvis det virkelig gjør så vondt for dere at noen tramper på den Barbie-bobla dere bor i, så drit i å invitere vanlige mennesker, da.

Skrevet

Vanlige mennesker går ikke i bryllup i korte minikjoler :)

Skrevet

Skjønner ikke helt dette med "man velger sine venner" og hvis man blir invitert i et bryllup, så kan man bare fnyse av dresskoden, for det er tross alt venner som vil ha deg der uansett..

Har dere aldri blitt invitert i et bryllup til et søskenbarn? Der kjærringa hannes ville ha gallaantrekk, og dere dermed ikke KJENNER bruden?

Kommer dere da i hvit brudekjole med tiara bare for å provosere?

Eller blir dere faktisk nødt tilå oppføre dere ettersm det er familie det er snakk om..? Tror 95% av alle tøffe tryner her inne kun er ute etter å bli hørt, men når det faktisk kommer til å bli sett, så holder de seg i mengden.

Skrevet

Dette er jo ALT for sent å si nå, men oppi alt dette pratet om etikkete, så tenkte jeg å gi HI følgende forslag (på etterskudd). Ta på deg en mørk/ikke-transparent strømpebukse. Om det vil fungere kommer litt an på kjolens utforming og farge, men med et enkelt snitt på kjolen kan dette fort bli ganske lekkert og ikke vulgært på noen måte. Ungdommelig og trendy, JA, men pent nok til et brullup. Skjønner ikke at mennekser kan si at korte kjoler er respektløst i et brullup på generelt grunnlag. Bærer man dem riktig, trenger det ikke være tacky i det hele tatt.

Skrevet

Jeg sier jo at om jeg blir bedt i et bryllup der dresskoden er galla så takker jeg nei - søskenbarn eller ikke. Dersom klærne mine ikke er bra nok, er ikke jeg det heller (gallakjoler inngår ikke i klærne mine). Nå har imidertid dette aldri vært et problem og kommer nok aldri til å bli det heller, vanker ikke i slike kretser... - det jeg mener med at man velger sine venner... :)

I de fleste bryllup jeg går i er bunad nesten for pynta og en enkel sommerkjole mer enn nok.

Skrevet

Lurer på hva slags menneske du er, som kan skrive noe slikt som dette. Hvis du mener at du gjør brudeparet en y\tjeneste ved å komme, og da kan ha på deg hva du vil, kan du vel bare droppe hele greia? Hvis jeg inviterer noen som har den innstillingen der, da vil jeg gjerne vite om det, så skal den personen slippe å komme. Slike gjester ønsker ikke jeg i mitt bryllup hvertfall, da kan de drite i å komme!

Skrevet

Orket ikke lese alle svarene (halvparten av dere er jo klin gærne), men må bare komplimentere 14: 58 for morsomt og underholdende svar :-) Jeg heier på deg!

Skrevet

Man kan ikke ha kontroll over hva dresskoden er med hvilke folk man kjenner. Det trengs to for å gifte seg, og den andre har alltid noe den skulle ha sagt. Og man kan ikke velge familie. Heller ikke om dama til bestekompisen skal føle trang til å ha galla og kompisen gir etter. Ser du virkelig ikke den..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...