Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #1 Skrevet 10. april 2010 Leste her inne i går at det holdt å koke pumpa en gang om dagen og bare skylle den nøye de andre gangene man bruker den. Gjelder det samme for flaskene? Det blir veldig mange flasker om dagen å koke når man pumper litt og gir litt erstatning i tillegg. Jeg har flere smokker i tillegg, så disse er det ikke så nøye med om må kokes hver gang, men det er mest selve flaska jeg lurer på om må kokes hver gang? har gjort det til nå, men greit å vite om det egentlig er nødvendig :-)
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #2 Skrevet 10. april 2010 Ja, flaskene må også kokes hver gang. Jeg ville ha kokt pumpa hver gang også. Hva var begrunnelsen for at den bare kunne skylles?
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #3 Skrevet 10. april 2010 Melkebakterier er det verste som finnes og de MÅ vekk og dør ved koking. Om du synes det er så slitsomt med kokingen så kjøp deg mikrosterilisator. Så lat kan du ikke være med små barn. Med rundt 4-6 mnd kan man begynne ta flaskene i oppvaskmaskina på det varmeste programmet, smokkene kan du aldri ta i oppvaskmaskina.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #4 Skrevet 10. april 2010 Hei! Nå vet ikke jeg hvor gammelt barnet ditt er, men jeg kokte iallefall både pumpe, flasker og flakse-tutter, etter hvert bruk. Frem til ungen var ca 4mnd. I dag er han 8 mnd. Og jeg pumper ikke lenger. Men flaskene skyller jeg i rikelig med kaldt vann rett etter han har brukt dem. (Får MME) Og koker de en gang i døgnet.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #5 Skrevet 10. april 2010 For noen ekstreme svar du får her da. Jeg fikk beskjed på barsel at barnet kan drikke kaldt vann fra springen, varmet opp til passelig temperatur, trenger ikke kokes først, og flasker o.l. blir rent nok i oppvaskmaskinen! Har aldri kokt flasker, og har heller ikke hatt en gutt med mageproblemer noen gang. Han er nå en frisk og rask treåring, som kun har vært hjemme med influensa / forkjølelse en gang på sine over to år i barnehage, ellers frisk som en fisk, så vil påstå at immunforsvaret hans er bra:)
Lady lovely locks Skrevet 10. april 2010 #6 Skrevet 10. april 2010 Sett flaskene i oppvakmarskina hvis du har et program som går på 70 grader eller mer. Etter barnet er 4 mnd, skal du ikke stresse så veldig med dette. Barne har bare godt av å bli vant med en naturlig bakterie flora. Husk barnet skal antagelig begynne i bhg etterhvert, da blir de utsatt fore MYE bakterier.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #7 Skrevet 10. april 2010 Så uansvarlig av deg å ikke koke flaskene! Det kan danne seg farlige melkebakterier som er farlig for små babyer. At det har gått bra med din unge gjør det vel ikke dermed greit at andre ikke skal koke og kalle det for ekstreme svar.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #8 Skrevet 10. april 2010 Det er slettes ikke uansvarlig. Det er jo bare dere som er hysteriske og som IKKE holdere dere oppdatert!! Jeg fikk også beskjed på barsel om at så lenge du har oppvask program som tar 70 grader på oppvaskmaskinen så er det godt nok. Påstår dere at fødselslege, jordmor og helsesøster er mindre oppdatert enn det dere kjerringer er???
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #9 Skrevet 10. april 2010 Min søster fikk premature tvillinger (født 6 uker før termin). De sa også at babyene fint kunne drikke vann fra springen og at flaskene kunne vaskes på 70 grader i oppvaskmaskinen. Så ja jeg ville også heller hørt på erfarne jordmødre som vet hva de snakker om enn hysteriske dib mødre;)
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #10 Skrevet 10. april 2010 Hvis det var så veldig uansvarlig så er det rart at dette rådet ble gitt på føde-/barselavdeling, av jordmødre og barnepleiere. Det var ikke flaks at det gikk bra med min unge, og det er helt greit at andre også lar være alt det ekstra arbeidet med koking til ingen nytte. De farlige melkebakteriene forsvinner i oppvaskmaskinen. Hilsen anonym 10:20
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #11 Skrevet 10. april 2010 10:52 det var da voldsomt. Så innmari vondt for det? Herregud. Her er anbefalinger fra norske myndigheter: http://www.flaskeposten.org/index.php?option=com_content&task=view&id=14&Itemid=29#oppvaskmaskin
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #12 Skrevet 10. april 2010 vi fikk å beskje om dette .. for 4 år siden.. vi kokte flaskene de 2 første ukene til jm var på hjemme besøk, hun sa vi fint kunne ha flaskene i vaskemaskin og tottene.. Var jo veldig nøye me å skylle flaskene i glo varmt vann før vi satte dem inn da så det var ikke melke rester på de. Han har aldri hadd problemer med magen. Kokte tuttene selvfølgelig, men ikke vær dag.. kanskje vær 2-3 dag..
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #13 Skrevet 10. april 2010 Jeg aner ikke hvor gammel den artikkelen er, men det jeg vet er at de er begynnt og gå bort i fra det og koke flasker. Det var noe jeg selv fikk beskjed om av både jordmor og helsesøster og jeg fødde i desember som var.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #14 Skrevet 10. april 2010 Hmm Her har det kommet litt forskjellige meninger ja... Men tolker det som at det ikke er ekstremt farlig dersom jeg skulle glemme meg en gang... Tror jeg fortsetter med å koke flaskene og pumpa jeg for å være helt sikker. Får heller kjøpe noen ekstra flasker slik at jeg slipper å koke flasker mange ganger om dagen! Tusen takk for alle svarene :-) Hi
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #15 Skrevet 10. april 2010 står på pakka at man skal koke hver 24. time. nå er ungen min 6 mnd, og jeg har sluttet å koke, vasker bare med zalo og svamp og skyller godt rett etter bruk. men nå gir jeg ikke heller melk i flaske da, men morsmelkvelling+ pumper til å blande i maten hans. hadde jeg gitt ham flaske for alle måltider ville jeg ha kokt annenhver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå