Gå til innhold

hvilke dynestørrelse bruker dere til barna...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke størrelse på dynen til seng og vogn bruker/brukte dere på det nyfødte barnet deres?

Har kjøpt 65cm til vognen, men synes dyna ser litt liten ut, så lurer på om jeg bør bruke den på 80 cm til vogn, og 140 cm til seng? Eller blir det litt for stort til seng evt til et nyfødt barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her bruket æ 65 t seng og vogna den første tia. Ho ser veldig lita ut men passe fint t en liten baby. Da ungen va ca 6 mnd fikk dæm 80 cm i senga. men hadde 65 cm i vogna t dæm va ca 1 år, så fikk dæm 80 cm. 140 cm fikk dæm ikke før dæm va 1,5 år i senga. Ongan førsvant jo i den. 65 cm heite jo vogndyna. Vi kalte den bare før frimerke.

Skrevet

Hadde vogndyne i vogna. Mener det er 65 cm (?).

I sengen hadde jeg en 80-dyne de første månedene. Da hun var rundt 7-8 måneder trengte hun ny dyne fordi det ble kaldere i været. Kjøpte da en 140 dyne.

Svært fornøyd med dynestørrelsene vi valgte ;)

Skrevet

Jeg har 65x85 (?) i vognen og 80x100 i sprinkelsenga.

Nå har jeg nesten ikke brukt den største dynen enda siden hun er 1 mnd gammel og fremdeles ligger i bag om natten. Blir for åpent for henne i senga enda!

Skrevet

Jeg ble så usikker på hva jeg skulle kjøpe, moren min sa nemlig hun brukte 140 cm i sengen til meg og min bror da vi ble født, men synes dette høres helt volsomt ut.. Hun sa at at får man tullet beina godt inn.. Men jeg mener man må klare det fint med en 80cm dyne også.. :)

JEg har allerede kjøpt en dyne i 65 og en i 80, så var usikker om jeg heller burde byttet den i 65, slik at jeg hadde 80 i vognen og 140 i senga. Men da blir jeg ikke gjøre det iallefall :)

Hi

Skrevet

Etter min mening blir 80x100 alt for stort i vogn. 65x80 passer ypperlig til det.

Syns også 70x140 blir for stort til en nyfødt/baby.

Ville du likt å bruke dyne som var 1 meter lenger enn du selv er....

Har brukt 80x100 i senga hele tiden og det har gått kjempegreit. Kommer nok til å bruke den så lenge barnet mitt ligger i sprinkelseng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...