Gå til innhold

Oppdaget tvillinger i uke 30

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ny utralyd i dag da magemålet mitt tilligere uken var over maksumun. Fikk et sjokk jeg er gravid med tvillinger. Dem var normal stor og har det bra. Min man var ikke med fordi hannes mor har fått slag. Han var på sykhuset der ho lag da det var veldig kritisk for ho men ho er utnom far no. Kommer hjem i morgen. Hvordan kan jeg si det til han? Fikk ikke til si det på telefonen da han ringte meg å hørte hvordan det gikk. Jeg sa alt var bare bra.

Han var med meg da jeg tok ul. i uke 19. Da såg de bare en. Forkaringen jeg har fått at den andre lag bak den vi såg og jeg har bare ei morkake og feles fosterhine. Kan si at jeg synes at jeg har dårlig tid. Har begynt å vaske alle babyklærne. Min søster som var med meg på ul. har lett opp alt hun har etter sine å begynt å vaske dem. Trenger dobbelt opp av alt. Skal snake med ho da jeg husker fint litte hva legen sa til meg angående oppfølling vidre.Har et barn fra før på snart 3 år og vogna etter ho. Men no e den forlitten må ha tvillingvogn. Har sent inn søknad om foreldrepenger til nav må jeg søke på nytt eller er det bare å ta kontakt å levere atest på jeg vente tvillinger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skjønner jeg må ha vært en stor overraskelse for deg. Siden de de morkake, og det ikke er skille- så må det jo være eneggede. Så fint at det ser ut til at alt står bra til med de små, og at de var normalt store. Du blir sikkert fulgt opp med hyppige kontroller nå, og som regel kommer tvillinger før terminen. Jeg fødte mine i uke 37, og hadde vist om at jeg skulle ha tvillinger i 30 uker. Du får jo bare noen uker til å venne deg til tanken. Og den første tiden etter en får vite om at en venter tvillinger, så er en jo mer eller mindre i sjokk. Jeg fikk sjokk med en gang, og begynte å le- jeg lo helt til jeg fikk sagt det til mannen min. Jeg var veldig glad for nyheten, men jeg skjønner at dette er en ting som kan være vanskelig å ta innover seg med en gang.

Håper du har fått snakket med mannen din, og husk på å ta det med ro nå frem til fødselen. Prøv å hvile så mye du kan, for det blir travle tider etterpå.

Klem til deg.

Skrevet

Rette opp en feil: Siden de har en morkake....

Skrevet

Ja det e eneget tvillinger med termin 20 juni. To små piker. Har vært sykemelt 100 % fra uke 20 pga bekenløsning. Har dermed måtte tatt det helt med ro. Har gått på estra kontroller pga. komplikasjoner med første. Hadde svangerskapforgifting fra uke 28 og måtte føde i uke 36. Jeg vet at legene snaket om ekstra oppfølging framover og at jeg eventuelt måtte inlegges på slutten. Det burde kanskje ikke være et sjokk for meg. Har trosalt lagt på meg 14 kg til no. Magen e jo alrede mye større enn da jeg gikk på slutten med 1 barn. Jeg e jo no alrede så stor at det ser ut til at skal føde når som helst.

Man min kommer hjem ca i 2 tiden i dag. Han har hatt 2 vansklige døgn da det var veldig kritisk med ho svigermor. No e det bare tiden til hjelp som fortell hvordan hun kommer seg etter slaget. Skal vente til han kommer hjem for jeg forteller han nyheten.

Skrevet

Gratulerer med tvillinger!

Skjønner godt at det ble et sjokk for deg, men når det synker inn kommer du sikkert til å synes det er kjempegøy. Har selv ei venninne som er tvilling og hun ønsket seg tvillinger selv, siden hun setter så utrolig pris på tvillingbroren sin og ønsket at hennes barn også skulle få gleden av å ha en søster eller bror på samme alder :)

Det blir sikkert slitsomt første tiden, men etterhvert underholder de hverandre i stor grad.

Et lite tips bare, tvillingforeningen har lokallag de fleste steder. Naboen min har tvillinggutter som nå er 8 år og hun skryter veldig av tvillingforeningen. Der har hun fått kjøpt mye brukt, bl.a barnevogn og annet utstyr av andre tvillingmammaer, de møtes også jevnlig og utveksler erfaringer og støtter hverandre.

Skrevet

Hei- det var meg som svarte deg først.

Da mine tvillinger var babyer hørte jeg om Homestart. Det er en hjelpeorganisasjon som hjelper småbarnsfamilier med ekstra behov. Kanskje de har en avdeling i nærheten av der du bor. Jeg legger ved en link så kan du sjekke det ut om du vil.

http://www.home-start-norge.no/Default.aspx?ID=7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...