Gå til innhold

fy f.... jeg blir kvalm!!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

VG: "En 12 år gammel jente fra Jemen døde etter samleie med sin voksne ektemann.

Den 12 år gamle jenta var gift med en mann som var dobbelt så gammel som henne. De hadde bare vært gift tre dager før det gikk fryktelig galt og hun døde av indre blødninger.

Per i dag finnes det ikke en nedre aldersgrense for giftemål i Jemen, men flere lignende saker som denne har ført til at debatten raser. I september døde en 12 år gammel jente og hennes datter under fødsel."

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fy faen, stakkars lille jente, blir helt dårlig:(

Husker jeg leste om hun jenten som døde under fødsel, hun hadde lagt i 3 dager med rier og døde tilslutt av blødninger siden babyen satt fast i bekkenet og ikke kom ut. Herregud, tenk dere den smerten hun må ha opplevd, 3 dager med rier!

Skrevet

Men hva skal vi gjøre? Bombe Jemen?

Skrevet

Jeg var ikke 12 år da, men hadde 4 dager med rier ned mot et par minutter til 10-15 minutter. DET er ikke godt nei!

Skrevet

Tvangssterilisering.

Skrevet

Hele befolkningen? Hvordan skal du få til det, da?

Skrevet

Det man KAN gjøre er å sende mail til Amnesty Norge og regjeringen og presse på for at noe skal bli gjort. Handelsblokkade, lobbyvirksomhet osv...

Skrevet

Tar mennene ved fødselen, blir en del av "fødselsstellet"

Skrevet

ja, bombe hele jævla yemen!!! mennene fortjener det, og kvinnene er sikkert bare glad for å slippe!!! barna slipper å bli som mor eller far!!!

Skrevet

Har lest en del om dette landet og det er faktisk et av de mest kvinneundertrykkende ting jeg har lest.

Forferdelig!!

Vi glemmer litt hvor fælt det er der...

Skrevet

Det er nyttigere ting man kan gjøre for å hjelpe verdens lidende. Meld deg inn i Amnesty eller en annen organisasjon som arbeider med disse sakene og gjør en jobb for dem. (Å gjøre en jobb for dem trenger ikke bety å reise ut, det kan til og med være å jobbe litt overtid og sende lønna til dem)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...