Gå til innhold

uff - kjip mormor og morfar - litt langt - beklager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skriver dette for å få ut litt gruff. Vi skulle ha dåp på søndag. 20 gjester har takket ja. Bare mine foreldre kommer tilreisende, de andre bor ikke så langt unna. Onsdag snakket jeg med pappa som hadde vondt i foten og var bekymret for at noe var galt. Han sa at han var redd for at han ikke greide å gjennomføre turen m fly. Pappa hadde hjerteinfarkt for ett år siden, og fikk blodpropp etter det. Jeg var redd for at noe lignende skulle skje nå, og sa at vi utsatte dåpen hvis de ikke kunne komme. Tross alt var jo mormor og morfar noen av de viktigste gjestene, og jeg ville ikke feire hvis pappa lå på sykehus eller var alvorlig syk. Han hadde tatt tester som m 99,9 % sikkerhet kunne utelukke blodpropp, men en vet jo aldri. Pappa lovte å ringe med det samme han hadde vært hos legen dagen etter.

I går ringte jeg pappa. Legen hadde funnet ut at det var en muskelstrekk. Behandling: gå motbakker og fysioterapi. Jeg trodde de ville komme, men den gang ei. Pappa sa at det var jo fint med feiring i juni - kanskje enda flere kunne komme. Jeg syntes det var litt tynn unnskyldning, men hadde jo sagt at det ikke var vits i å feire hvis de ikke kom. Pappa skjønte ikke helt at det var en stor deal å avlyse. Jeg tenkte at hvis de vurderte det slik at det var vanskelig å komme måtte jeg bare akseptere det. Mamma har vært sykmeldt pga ryggprolaps, men var frisk igjen. Hun måtte være hjemme m pappa.

I dag ringte pappa og lurte på om vi hadde bestemt oss for ny dato - de skulle bytte flybilletter og måtte ha dato. Jeg hadde så vidt snakket m kirka, og fått høre at vi kunne endre. Jeg sa at det måtte vel bli juni da. Litt senere får jeg sms om at de kommer kjørende i juni - friske og opplagte - og om de skal ta m noe spesielt.

Jeg ringer mamma litt senere - og sier at vi så vidt har fått avbestilt dåpen - og at vi ikke har startet planleggingen av ny enda. Pappa kommer hjem mens jeg snakker med henne - han har vært ute og syklet - det er nemlig viktig å holde seg i aktivitet. Den siste motbakken hadde han gått - for å få maks treningsutbytte.

Jeg skjønner ingenting - og er skikkelig lei meg. Alt var klart for fest på søndag - og nå blir det ingenting. Synes det er respektløst av foreldrene mine - og har slett ikke lyst til å arrangere ny dåp. Sambo skjønner meg, men mener vi må gjennomføre det senere - siden vi har en fra før - og at nr. 2 vil lure på hvorfor ikke han ble døpt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det var leit å høre, tenk at noen vil gjøre det så vanskelig for barna sine, får inderlig håpe de andre gjestene ikke blir irritert og at dere likevel kan få en koselig barnedåp, ønsker dere alt godt

Skrevet

Skjønner at dette ble litt skuffende ja, det er mye stress å arrangere dåp! Kan det tenkes at faren din ble redd det skulle komme en ny blodpropp, slik at han ikke torde å fly? Ikke sikkert han vil innrømme det hvis han er redd for det. Eller at han hadde en del smerter pga muskelstrekken, som gjør at han ikke har lyst til å gå i dåp med det?

Jeg er også enig i at det er best å døpe også denne ungen, på den lyse siden kan det jo være god temperatur i juni, pluss at ungen blir litt større og våknere og får med seg mer av det som skjer. :)

Skrevet

Tulleforeldre.. Jeg hadde holdt dåpen uten dem. Om de ikke skjønner at å døype barnebarnet sitt er big deal, en fantastisk liten sermoni der lillegullet får navnet sitt så hadde jeg ikke orket å engasjere dem i det hele tatt. Å det synest jeg jammen at du burde fortelle foreldrene dine, si hvor skuffet du faktisk er ! Ikke la slikt barnslig tull ødelegge for dere. Håper det ordner seg.. Lykke til med dåpen =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...