Gå til innhold

Brukket halebein under fødsel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen opplevd det? Jeg har hørt at dette kan skje, og det høres fryktelig vondt ut, kanskje det vondeste som kan skje under fødsel?

Hvordan behandler man dette etter fødselen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brakk mest sannsynlig halebeinet under fødselen. Fikk tilbud om å fastslå om det var brukket, men da fremgangsmåten på dette ble fremlagt og jeg i tillegg fikk vite at det ikke ble gjort noe for å behandle det, valgte jeg å la være.

Hadde prøblemer i 3 - 4 mnd etter fødsel. Måtte støtte meg for å kunne reise meg og sette meg. Men hadde i tillegg total ruptur - så det kan også ha hatt noe med saken å gjøre....

Men altså - i mitt tilfelle iallefall - var det ikke noen behandling.

Merket ikke at det skjedde under fødselen, er vel så mye annet som gjør vondt da... Har ingen nevneverdige plager nå, snart fire år etter.

Skrevet

Var på røngten for å få bekreftet at det var brukket, men det var det visst ikke. Har visstnok bare overstrukket muskelfester/leddfester/sener ett eller annet.

Fødselen var fryktelig, men om den var verre enn andres vet jeg jo ikke. Var min første, og han ble tatt med sugekopp, og med sannysligvis for trangt bekken, gikk jeg i 3 mnd etter fødsel med fryktelige smerter, klarte ikke sitte, ikke minst reise meg uten å omtrent besvime. Fikk litt hjelp av osteopat, men ble ikke bra. Etter 1,5 år hadde jeg fremdeles mye vondt, fikk mye hjelp av en fantastisk kinesiolog. Men helt bra er jeg fremdeles ikke. Nå 2,5 år etter har jeg endelig turt å bli gravid igjen, men har enorm "tiden-etter-fødselangst"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...